اونس طلا2339.39
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آخرین خبرها و گزارش‌ها از شیوع کرونا در ایران/۹ وسیله مهم که احتمال انتقال ویروس کرونا دارند/۱۳ توصیه برای پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ مورد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون، به ۳۴ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز در مجموع ۱۴۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران مبتلا به این بیماری به ۳۸۸ نفر رسید.

دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار داشت: از این بیماران جدید، ۶۴ مورد مربوط به تهران، ۲۵ مورد مربوط به گیلان، ۱۶ مورد مربوط به استان قم، ۱۰ مورد مربوط به اصفهان، ۹ مورد مربوط به مازندران، ۴ مورد مربوط به آذربایجان شرقی، ۳ مورد مربوط به البرز، ۳ مورد مربوط به خوزستان، ۲ مورد مربوط به گلستان، ۲ مورد مربوط به سمنان، ۲ مورد مربوط به قزوین، ۲ مورد مربوط به کردستان و یک مورد مربوط به اردبیل است.

وی افزود: خوشبختانه ۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در طول روز‌های گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و میانگین سن بستری موارد مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹، بیشتر از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بر اثر این بیماری، بیشتر از ۶۰ سال بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ مورد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون، به ۳۴ نفر رسید.

دکتر جهانپور یادآور شد: امروز جلسه پنجم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و اعضای این ستاد و به ریاست وزیر بهداشت برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از پایان جلسه و تدوین مصوبات، در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مباحثی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید ویژه بر کاهش تردد، سفر‌های بین شهری، اعمال محدودیت در تجمع‌ها و مراودات، کاهش ساعات اداری، دورکاری و مرخصی جانبازان و بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای در برخی از استان‌های کشور بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: متاسفانه هنوز آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ در کشور روند صعودی دارد و در روز‌ها و هفته‌های آینده ممکن است شاهد افزایش شمار مبتلایان به این بیماری باشیم که البته بخشی از این افزایش آمار مربوط به تقویت بیماریابی و افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است.

وی یادآور شد: کاهش شیب صعودی بیماری کووید ۱۹ وابسته به مشارکت مردمی در کاهش سفر‌ها و رعایت نکات بهداشتی است. ۸۰ تا ۹۰ درصد از پیشرفت برنامه‌های مقابله با کووید ۱۹ مربوط به خودمراقبتی و رعایت توصیه‌های اکید مبنی بر کاهش سفرها، تردد و رعایت نکات بهداشتی است.

دکترجهانپور گفت: متاسفانه ورودی مسافران به برخی از استان‌ها بسیار بالا است به عنوان نمونه بر اساس گزارش‌های وزیر راه و شهرسازی، تعداد اتومبیل‌های ورودی در استان مازندران، بیش از خروجی است که برای مسافران و خانواده‌ها خطرساز است. مهمترین توصیه ما این است که هیچ جا امن‌تر از خانه‌ها و شهر‌ها نیست و انتظار داریم که مردم به جز برای تهیه مایحتاج ضروری و ضرورت‌های شغلی، سفر‌های غیرضروری نداشته باشند.

۹ وسیله مهم که احتمال انتقال ویروس کرونا دارند

کاهش دوساعته فعالیت ادارات برای مقابله با ⁧
کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت: ساعات کاری ادارات با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و استانداران، دو ساعت کاهش پیدا می‌کند

معاون اول رئیس‌جمهور: روزهای سخت اما قابل مدیریتی پیش رو داریم. همدلی و همکاری رمز پیروزی بر کروناست

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، با انتشار توییتی از روند صعودی کووید ۱۹ طی روز‌های آینده خبر داد.

کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود نوشت: «شیب نمودار ابتلا به #کرونا در روز‌های آینده کماکان صعودی خواهد بود، در خانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، لغو هرگونه تجمع و اجتماع در سراسر کشور در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راه‌های کنترل بیماری #کووید_۱۹ در هفته‌های آتی خواهد بود.»

اصلی‌ترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید، رعایت بهداشت فردی توسط تمامی افراد جامعه است؛ تمامی افراد در هر موقعیت اجتماعی می‌توانند با رعایت نکات ساده بهداشتی نقشی بسیار مهم در جلوگیری از شیوع این ویروس داشته باشند.

بر این اساس مهمترین نکات بهداشتی ضروری در نانوایی‌ها، به شرح زیر است:

۱- آگاهی کارکنان نانوایی از علائم شایع ویروس کرونا (تب، سرفه خشک و تنگی نفس) بسیار ضروری است.

۲- افراد شاغل در نانوایی در صورت داشتن علائم ابتلا هرگز نباید به محل کار خود مراجعه کنند.

۳- از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه نانوایی باید خودداری شود.

۴- در نانوایی‌ها یک فروشنده صرفا برای اخذ وجه باید به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

۵- تا حد امکان باید از تبادل پول نقد خودداری شود.

۶- نانوا‌ها از ماسک و کلاه مناسب استفاده کنند.

۷- شست و شوی مکرر دست نانوا‌ها هر نیم ساعت یکبار ضروری است.

۸- تمامی تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود.

۹- کلیه کارکنان نانوایی باید هر روز به حمام بروند و حداقل یکبار در روز لباس خود را تعویض کنند.

۱۰- با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌های نانوایی مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در غیراین صورت، نانواها، باید مردم را آگاه کند که فاصله را رعایت کنند.

۱۱- اگر از رعایت اصول بهداشتی مطمئن نیستید از نان‌های بسته بندی صنعتی استفاده کنید.

۱۲-اگر در خود علائم بیماری را حس می‌کنید هرگز برای خرید نان به نانوایی نروید.

۱۳- از دست زدن به نان مشتریان دیگر خودداری کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد