اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به این دلایل کلیه ها می توانند صدمه ببینند

برای این سؤال که چرا کلیه ها صدمه می بینند پاسخ های فراوانی وجود دارد.فقط درد در کلیه ها دلیل کافی برای مشورت با پزشک است ، زیرا همه بیماری های کلیوی باید در اسرع وقت درمان شوند تا از عواقب جدی پیشگیری شود.

به این دلایل کلیه ها می توانند صدمه ببینند

فقط یک پاسخ به این سؤال که چرا کلیه ها می توانند صدمه ببینند وجود ندارد.اولین چیزی که ما باید بگوییم این است که معمولاً درد این ارگان ها پنهان است، به همین دلیل همیشه باید علائم درد را جدی بگیریم.

با این حال ، داستان های زیادی در مورد درد کلیه وجود دارد. به طور کلی ، اعتقاد بر این است که این ناراحتی نتیجه عدم پوشاندن کمر شما است ، به این معنی که "سرما وارد بدن شما شده" و باعث درد می شود.این نکته و سایر عقاید مرتبط نادرست است.

علاوه بر این ، مردم اغلب نمی دانند چگونه محلی که درد می کند را بطور دقیق شناسایی کنند. بعضی اوقات مردم تعجب می کنند که چرا کلیه ها صدمه می بینند ، اما در واقعیت ، این درد از ناحیه ای دیگر نشات می گیرد.

چرا کلیه ها صدمه می بینند

کلیه ها اندام های حیاتی هستند که نقش اساسی در بدن دارند. از دیدگاه فعالیت شیمیایی بدن در اصل ، کلیه ها وظیفه فیلتر کردن خون برای تمیز نگه داشتن و متعادل بودن را دارند. آنها تقریباً 190 لیتر خون در بدن را پردازش می کنند و 2 لیتر زباله را در روز از بین می برند.

کلیه ها در قسمت پشت شکم ، درست زیر دنده ها در دو طرف ستون فقرات قرار دارند. هنگامی که این اندام ها صدمه می بینند ، بیمار احساس درد را در وسط کمر یا طرفین آن تجربه می کند. بعضی اوقات ، فقط کلیه یک طرف بدن صدمه می بیند. با این حال همه کمردردها ناشی از درد کلیه نیست.

بسیاری از بیماری های کلیوی تا زمانی که پیشرفت نکنند ، مورد توجه و درمان قرار نمیگیرند. ممکن است دلایل آسیب دیدن کلیه ها از وجود سنگ کلیه تا سرطان کلیه باشد. در ادامه برخی از دلایل متداول این درد را می خوانید.

سنگ کلیه

سنگ کلیه که به نام نفرولیتاسیس نیز شناخته می شود باعث درد شدید کلیوی یا قولنج می شود. بعضی اوقات ، سنگ های کلیه به اندازه یک دانه ماسه کوچک هستند ، اما می توانند به اندازه مروارید برسند.

هنگامی که سنگ ها بسیار اندک هستند ، آزادانه در مجاری ادراری حرکت می کنند و بدن معمولاً بدون ایجاد هیچ علائمی از آنها عبور می کند. با این حال ، هنگامی که سنگ بزرگتر می شود ، باعث درد شدید ناشی از امواج سنگها می شود و بیمار در قسمت کمر یا پایین شکم خود احساس درد می کند که این درد با حرکت بدتر می شود.

معمولاً درد در یک طرف کمر قرار دارد. اما ممکن است با گذشت ساعت ها ، به ناحیه کشاله ران و دستگاه تناسلی نیز صعود کند.

این عارضه اغلب با حالت تهوع ، استفراغ یا خارش یا سوزش ادرار همراه است .

معمولاً عفونت در مجرای ادراری یا مثانه شروع می شود و سپس به کلیه ها می رسد. این بیماری می تواند باعث آسیب دائمی در این اندام ها یا پخش شدن در جریان خون شود و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

یکی از علائم آن کمردرد شدید و مداوم و همچنین تکرر ادرار دردناک و سوزش است. بیمار احساس می کند که دایما باید به حمام رود. همچنین ادرار بوی نسبتاً قوی می گیرد .علاوه بر این ، بیمار دچار حالت تهوع ، استفراغ ، تب و لرز می شود

سنگ کلیه

بیماری کلیه پلی کیستیک یا کیست

کیست کلیه تا زمانی که به اندازه قابل توجهی نرسد ممکن است علائمی ایجاد نکند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، باعث درد شدید کمر و یا درد در قسمت های پایین پشت می شود. همچنین ، معمولا بیمار نیز از سردرد و خون در ادرار رنج می برد.

بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ژنتیکی است که باعث رشد کیست در گروه های مختلف می شود و از عملکرد صحیح بدن جلوگیری می کند. آنها باعث درد جانبی یا درد کمر می شوند و غالباً باعث ایجاد سنگ کلیه و عفونت های مکرر هستند.

سایر دلایل درد کلیه

همچنین کلیه ها به دلیل هیدرونفروز ، التهاب کلیوی که علت آن تجمع ادرار است می توانند صدمه ببیند. این مشکل باعث درد شدید کمر و همچنین خون در ادرار و تب می شود. این درد ممکن است در اثر ترومبوز ورید کلیوی ایجاد شود ،که یک مشکل جدی است که باعث درد جدی در ناحیه پشت بیمار ، در زیر دنده ها و باسن می شود.

آسیب ها و ضربات همچنین می تواند منجر به درد کلیه و همچنین ضربه به بارداری شود. درد در یک طرف کمر و شکم همراه با هماتوری می تواند علائم سرطان کلیه باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد