اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا خسته از خواب بیدار می شوید؟

آیا شما اغلب خسته از خواب بیدار می شوید حتی اگر ساعت های زیادی را خوابیده باشید؟ دلایل بسیاری برای این خستگی وجود دارد.

چرا خسته از خواب بیدار می شوید

شاید اگر ساعات زیادی خوابیده باشید ، خسته از خواب بیدار شوید و احتمالاً تعجب می کنید که اشتباهی رخ داده است یا خیر.بسیاری از موارد می تواند باعث ایجاد این وضعیت ناخوشایند شود. جالب تراینکه ، اغلب ، این خستگی به دلیل بی خوابی نیست.

به نظر می رسد که شما به اندازه کافی ساعت خواب عمیق دارید. با این وجود ، هنوز هم با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید و این اتفاق برای شما اغلب می افتد، بدون اینکه دلیل آن را بدانید.

اغلب ، فرقی نمی کند که ظهر بیدار شوید یا صبح . نهایتا همین اتفاق می افتد که شما ، با ذهن ضعیف و روحیه ای بسیار بد از خواب بیدار می شوید. چرا خسته از خواب بیدار می شوید؟

در زیر ما به این سوال پاسخ می دهیم :

اولین چیزی که باید بدانید این است که بدن دایره وار و مکرر در شبانه روز می خوابد. اگرچه بدن انسان ها بسیار سازگار هستند ، اما نهایتا اگر زندگی با الگوهای پایدار داشته باشید ، بدن و ذهن شما بهتر کار می کنند. این نکته قطعا بر خستگی تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال اگر هر روز ساعت 7 صبح از خواب برخیزید و قبل از ساعت 9 شب به رختخواب بروید می توانید الگوی خوبی داشته باشید.

معمولا انسان ها پنج چرخه 90 دقیقه ای خواب در هر شب دارند. هر چرخه ، به نوبه خود ، به چهار مرحله تقسیم می شود. نکته این است که اگر ساعات استراحت خود را تغییر دهید ، ممکن است در زمان اشتباه و قبل از انجام کل مراحل از خواب بیدار شوید. نتیجه چیست؟ شما خسته از خواب بیدار می شوید.

اختلالات خواب

بعضی اوقات، بارزترین دلیلی که فرد از خواب بیدار می شود اختلالات خواب است. اگر غالباً در خواب از تخت خود سقوط می کنید یا چندین بار در شب بیدار می شوید ، احتمالاً هنگام خارج شدن از رختخواب و در طول روز احساس خستگی خواهید کرد.

یکی از اختلالات تأثیرگذار بر کیفیت خواب ،بیماری آپنه خواب یا وقفه تنفسی است. این شرایطی است که شخص هنگام خواب ، مکث های تنفسی دارد. تأثیر مستقیم آن این است که ، وقتی آنها از خواب بیدار می شوند، احساس می کنند که نخوابیده اند.

مصرف برخی مواد عامل ایجاد خواب نامناسب

مصرف برخی مواد مانند الکل یک مانع بزرگ برای خواب خوب در شب است. اگرچه در ابتدا باعث خواب آلودگی می شود ، اما در نهایت به شما اجازه نمی دهد که خواب آرام داشته باشید. همین اتفاق زمانی رخ می دهد که برخی داروهای خاص ، به ویژه داروهای آرام بخش را استفاده کرده باشید.

قهوه دشمن دیگر خواب خوب شب است. نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح باعث از بین رفتن خواب آلودگی می شود. اما، اگر آن را شب ها بنوشید، احتمالاً نمی توانید خواب خوبی داشته باشید. حتماً مطمئن شوید که قهوه را کمتر از پنج ساعت قبل از خواب ننوشید.

چرا خسته از خواب بیدار می شوید؟

مشکلات روانی

بعضی اوقات ، دلیل خستگی و از خواب بیدار شدن ، نحوه عملکرد ذهن انسان است. قبل از خوابیدن ، بسیاری از مردم درباره نگرانی های خود یا تصمیماتی را که باید اتخاذ کنند فکر می کنند. این بدترین زمان برای انجام این کار است. چرا که اضطراب شبانه ایجاد می کند و بر استراحت تأثیر می گذارد.

استرس به طور کلی مانع از خواب آرام شما می شود. این ناراحتی باعث می شود هوشیار شوید، حتی وقتی خواب هستید. بنابراین ، شما به راحتی از خواب بیدار می شوید و نمی توانید خواب آرام داشته باشید. در این موارد بهترین ایده یادگیری تکنیک های آرامش است.

دلایل دیگر اینکه چرا خسته از خواب بیدار می شوید

همچنین ، بسیار واضح است که اگر به موقع از خواب بیدار نشوید و بهداشت خوبی نداشته باشید ، احساس خستگی خواهید کرد. به عنوان مثال ، نور، سر و صدای زیاد یا دمای زیاد مانع از استراحت آرام می شود. این نیز به عادت های بد روزانه مربوط می شود.

مطالعات متعددی نشان داده اند که نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل و یا رایانه قبل از خواب بر خواب تاثیر بدی می گذارد. همچنین خوردن وعده های غذایی سنگین به خصوص اگر حاوی مقدار زیادی قند باشند، ایده خوبی نیست. ورزش نکردن در طول روز نیز روی خواب خوب تأثیر می گذارد.

از طرف دیگر ، مشکلات میکروبیای روده و گوارش در خواب با کیفیت بد منعکس می شود. این امر بر تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی برای آرامش و استراحت در شب تأثیر می گذارد.

همه این عوامل در کیفیت خواب شما نقش دارند و ممکن است دلیل این باشد که شما خسته از خواب بیدار می شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد