اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط سهمگین سهام آمریکا هنوز ادامه دارد /سرمایه‌گذاران، نگران گسترش کرونا در آمریکا/۷ بورس برتر آسیا اقیانوسیه به محدوده اصلاح قیمت فنی سقوط کردند

داده‌های بازارهای اینترنتی و آنلاین نشان می‌دهد که به دنبال سقوط سنگین وال‌استریت در روز پنجشنبه، سقوط شاخص‌های سهام آمریکا روز جمعه همچنان ادامه خواهد داشت.شاخص سهام «داو جونز» بیش از ۷۰۰ واحد در روز پنجشنبه سقوط کرد و در حالی که کمتر از یک ساعت تا پایان زمان نقل و انتقالات باقی مانده است، وارد فاز جدیدی از اصلاحات به منظور مقابله با رکود شد.از طرفی بدنبال به دنبال سقوط سهام آمریکا تا محدود اصلاح قیمت فنی، سهام آسیا اقیانوسیه هم تا محدوده اصلاح قیمت فنی خود سقوط کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی» شاخص سهام در معاملات نه‌چندان پایدار بازار سهام ایالات متحده آمریکا در روز پنجشنبه به شدت سقوط کرد. سرمایه‌گذاران نگران گسترش کروناویروس در ایالات متحده هستند و شرکت‌های آماری و تحلیلگران درباره اثرات منفی این ویروس بر میانگین شاخص‌های اصلی بورس آمریکا هشدار داده‌اند.

این رکود و خسارت به وجود آمده در سهام داو جونز این شرکت را وارد فاز جدیدی از اصلاحات به منظور خروج از این بحران می‌کند. داو جونز طی ۱۰ روز متوجه شد که باید اصلاحاتی را برای خروج از این بحران به وجود آورد.

تا ساعت ۱۰:۴۴ صبح جمعه به وقت تهران، میانگین صنعتی داو جونز در معاملات اینترنتی ۴۲۹ واحد سقوط کرد که این نشان دهنده یک سقوط ۶۲۰.۲۴ واحدی در آغاز معاملات امروز بازارهای آمریکا است.

داده‌ها نشان می‌دهد شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک هم به شدت سقوط خواهند کرد.

در این میان سود اوراق قرضه آمریکا که به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود همچنان در حال پایین‌تر آمدن است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تا ۱.۲۲۷۴ درصد پایین آمد.

داوجونز در پایان معاملات روز پنجشنبه آمریکا (بامداد جمعه به وقت تهران) ۱۲۰۰ واحد سقوط کرد که این بدترین سقوط یک روزه در تاریخ این شاخص است.

داوجونز در ۱۲ فوریه به بالاترین رکورد خود رسیده بود، در حالی که اس‌اندپی همین ۶ روز پیش رکورد تاریخی خود را به ثبت رسانده بود و حالا هر دو شاخص تا محدوده اصلاح قیمت فنی خود سقوط کرده‌اند. این سریع‌ترین سقوط به محدوده اصلاح قیمت فنی در تاریخ معاملات آمریکا است.

سهام آسیایی، قاره‌ای که دارای بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است، از دست این ویروس در امان نماندند.

طبق تعریف، هر گاه سهام یا یک شاخص مالی دیگر (مانند قیمت نفت) ۱۰ درصد از بالاترین رکورد ۵۲ هفته‌ای خود پایین بیاید، وارد محدوده اصلاح قیمت فنی شده است. سقوط ۲۰ درصدی آن شاخص را وارد محدوده تحمل (مقاومت) فنی خواهد کرد.

روز جمعه، نیکی ژاپن در بین بدترین بازنده‌ها قرار گرفت و با سقوط سنگین ۴.۱۴ درصدی روبرو شد.

در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۳.۳۷ درصد و شاخص کامپوزیت شنزن ۴.۳۸ درصد سقوط کردند. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۲.۶۹ درصد سقوط کرد. بازار هنگ‌کنگ از هم از طرف شیوع ویروس کرونا و هم از طرف اعتراضات طولانی مدت مردمی تخت فشار قرار دارد.

گزارشات نگران‌کننده امروز نشان داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی حالا به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است. شاخص بورس کوسپی کره‌جنوبی ۳.۳۰ درصد سقوط کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۳.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سهام سنگاپور و تایلند هم به شدت سقوط کردند. سهام تایلند با سقوط ۲۰ درصدی نسبت به رکورد ۵۲ هفته‌ای به محدوده تحمل فنی خود وارد شد.

در بازار ارز با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا جهش کرد و نرخ برابری خود را به ۱۰۸.۹۲ واحد رساند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد