اونس طلا2394.45
مظنه16,151,000
18 گرم3,728,400
ارزش سکه36,388,203
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

ادامه افت سهام آسیایی / سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا باز هم پایین‌ آمد؛ ۱.۳۰ درصد/سقوط وال استریت برای سومین روز متوالی

در شرایطی که نگرانی‌ها از شیوع سریع ویروس کرونا و ضربه آن به اقتصاد جهان بیشتر شده است، سود اوراق قرضه آمریکا که در روز گذشته به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده بود، باز هم پایین‌تر بیاید.از طرفی با وجود شیوع سریع ویروس کرونا که در جهان بیش از ۸۱ هزار نفر را مبتلا کرده و ۲۷۰۰ نفر را کشته است، روز پنج‌شنبه اکثر سهام آسیا اقیانوسیه سقوط کردند. داوجونز نیز بیش از ۱۰۰ واحد دیگر خود را از دست داد.

به گزارش سایت طلا در شرایطی که نگرانی‌ها از شیوع سریع ویروس کرونا و ضربه آن به اقتصاد جهان بیشتر شده است، هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سرمایه‌های امن، باعث شد سود اوراق قرضه آمریکا که در روز گذشته به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده بود، باز هم پایین‌تر آمده و رکورد پایین جدیدی ثبت کند.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که بنچ‌مارک سود اوراق قرضه است، تا ساعت ۱۰:۲۱ به وقت تهران در روز پنج‌شنبه، ۰.۰۱۱ درصد دیگر افت کرد تا به ۱.۲۹۷ درصد برسد. این پایین‌ترین سطح سود اوراق قرضه در تاریخ آمریکاست.

نرخ سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا هم پایین آمد و به ۱.۸۰۷ درصد رسید که نزدیک به پایین‌ترین رکورد تاریخی آن است.

به دنبال انتشار خبری در مورد اولین انتقال اجتماعی ویروس کرونا در آمریکا (اولین انتقال بدون منشأ چینی) داده‌های بازارهای اینترنتی نشان می‌دهد که شاخص داوجونز با باز شدن بازارهای آمریکا برای معاملات روز پنج‌شنبه ۴۵۰ واحد دیگر سقوط خواهد کرد. این در حالی است که بازار سهام آمریکا با وجود سقوط سهمگین در دو روز متوالی و به دنبال آن افت دیشب خود، برای بازگشت به سوددهی بسیار تحت فشار قرار گرفته است.

هرچند بیشتر موارد ابتلاء به ویروس و مرگ‌ومیر ناشی از آن در چین هستند، اما در هفته‌های اخیر شیوع سریع آن در خارج از این کشور، به ویژه در کره‌جنوبی، ایران و ایتالیا، منجر به نگرانی شدید بازارهای و سقوط سنگین آنها شد.

نیکی ژاپن درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص گسترده تاپیکس درصد از ارزش خود را از دست داد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴۵ درصد پایین آمد.

در بازار چین کامپوزیت شانگهای توانست ۰.۱۰ درصد رشد کند، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۷۳ درصد افت کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۵ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۶ درصد افت کرد.

در بازار ارز، یوآن چین ۰.۰۵ درصد در بازارهای خارجی تضعیف شد و به نرخ برابری دلاری ۷.۰۱۶ واحد رسید.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۳۲۶ درصد تضعیف شد و به ۱۱۰.۰۶ واحد بازگشت.

میانگین صنعتی داو جونز سقوط بسیار سنگین این هفته خود را بدتر کرد و ۱۲۳.۷۷ واحد یا ۰.۵ درصد سقوط کرد تا به ۲۶۹۵۷.۵۹ واحد بازگردد. این در حالی بود که این شاخص در ابتدای معاملات دیروز ۱.۷ درصد یا ۴۶۱.۴۲ واحد جهش کرده بود، اما در ادامه تمام این سود را از دست داد و سقوط کرد.

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ که جلسه معاملاتی روز چهارشنبه خود را با جهشی بیش از ۱ درصد آغاز کرده بود همه سودهای خود را از دست داد و در انتها با ثبت افت ۰.۴ درصدی در ۳۱۱۶.۳۹ واحد بسته شد.

کامپوزیت نزدک هم پس از جهش نزدیک به ۲ درصدی سقوط خود را آغاز کرد و با ۰.۲ درصد افت در ۸۹۸۰.۷۷ واحد به کار خود پایان داد.

سقوط دیشب جمع سقوط ۳ روزه داوجونز را به بیش از ۲۰۰۰ واحد رساند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد