اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عطش سیری ناپذیر روسها برای خرید طلا ادامه دارد

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد بانک مرکزی روسیه طی ماه گذشته نیز به خرید طلا ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اسپوتنیک، آمارهای بانک مرکزی روسیه نشان می دهد این کشور پنجمین ذخایر بزرگ جهانی طلا را در اختیار دارد و بار دیگر توانسته است بر چین پیشی بگیرد. روسیه تلاش زیادی را آغاز کرده است تا به جایگاه های سوم و چهارم بزرگترین دارندگان ذخایر طلای جهان دست یابد، این دو مقام اکنون در اختیار ایتالیا و فرانسه است.

بر اساس این گزارش، ذخایر طلای روسیه تا اول فوریه به 73.2 میلیون اونس رسیده که معادل 2276 تن است. ارزش ذخایر طلای روسیه به 116 میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی روسیه در ماه ژانویه اقدام به خرید 7 تن ذخایر جدید طلا کرده است. این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با رشد فزاینده ای روبرو شد و تا مرز 1650 دلار نیز افزایش یافت. این رکورد در 7 سال اخیر بی سابقه بوده است.

بر اساس آمارهای رسمی، بانک مرکزی روسیه اکنون پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد. میزان ذخایر طلای ایتالیا اکنون به 2452 تن و فرانسه به 2436 تن رسیده و روسیه قصد دارد به جایگاه این دو کشور نزدیک شود.

روسیه طی سالهای اخیر سعی کرده است تا با خرید طلا یوان یورو و سایر ارزها سهم دلار آمریکا را در ذخایر ارزی 500 میلیارد دلاری خود کاهش دهد.

با بدتر شدن روابط سیاسی بین واشنگتن و مسکو، دولت روسیه سهم دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را کاهش داده است. روسیه توافقنامه های تجاری مهمی را نیز با چین و هند بر اساس ارزهای ملی امضا کرده است.

در ماه می 2019 شورای جهانی طلا اعلام کرد: خرید طلا توسط بانک مرکزی روسیه در سه ماه نخست به بالاترین سطح خود رسیده است. روسیه با خرید 55.3 تن طلا ذخایر خود را به 2168 تن رسانده و سهم اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را کاهش داده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد