اونس طلا2336.44
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

شاخص بورس ۵۱۸ هزار واحد را هم رد کرد/۵٫۳ هزار میلیارد تومان معامله در یک روز /سهام چه شرکت‌هایی امروز بیشترین رشد را داشتند؟/تردد در بورس متوقف می‌شود؟

شاخص کل بورس امروز قدم به قدم رشد کرد و در حالیکه در ساعات اولیه معاملات روی محور ۵۰۳ هزار واحد در حرکت بود، با گذشت زمان از ساعت معامله به ارقام ۵۱۰ هزار، ۵۱۲ هزار، ۵۱۷ هزار و در نهایت ۵۱۸ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 14هزار و 774واحدی به کار خود پایان داد و تعداد 8میلیارد و 160میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 5291میلیارد تومان در 863هزار و 71نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک صادرات ایران و بانک پارسیان امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار و در مقابل سهامداران شرکت‌‌های رادیاتور ایران، معدنی املاح ایران و خوراک دام پارس بیشترین کاهش را در سبد سهام خود داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۳۹ واحد رشد کرد و در رقم ۶۶۹۱ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۴۸۶ هزار معامله انجام دادند که ۲۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت. در این بازار ۱۷۵ نماد مثبت و ۴۶ نماد منفی بودند و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، صنایع مشاین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب، فرابورس ایران، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس داشتند.

نمادهای پربیینده فرابورس شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود می‌شود.

حمیدرضا مهرآور، با اشاره به درخواست کانون کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار برای توقف فعالیت در خصوص اخذ کد معاملاتی برای مشتریان جدید و تعطیل کردن تالارهای اختصاصی برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: تراکم جمعیت در شرکت‌های کارگزاری بالاست و اکنون با توجه به وضعیت شیوع کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی و کاهش تعاملات انسانی، مردم برای سلامتی خودشان باید در این ایام مراجعه حضوری نکنند و کارهای خود را به تعویق بیندازند. اگر می‌توانند از طریق انلاین معاملات خود را انجام دهند تا سلامت خودشان و پرسنل حفظ شود.

وی با اشاره به درخواست این کانون درمورد توقف عرضه‌های اولیه نیز گفت: یکی از موضوعات بحث عرضه اولیه‌هاست که ازدحام زیاد می‌شود اما به نظر من تا پایان سال باز هم چند عرضه اولیه خواهیم داشت. در کل توصیه به مردم شود که در این شرایط برنامه‌ریزی‌های حضوری خود را به تعویق بندازند.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: البته بسیاری از شرکت‌های کارگزاری ممکن است برای امنیت جامعه از درخواست جدید گرفتن خودداری کنند.

سازمان بورس تابع وزارت بهداشت است

این درحالی است که محسن خدابخش-مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس- در خصوص موضوع مطرح شده مبنی بر توقف عرضه های اولیه و صدور کد جدید معاملاتی و تعطیلی تالارهای اختصاصی کارگزاران به دلیل شیوع سریع کرونا گفت : طبق گفته رئیس جمهور، وزارت بهداشت سیاست گذار مسئله کرونا است و در صورت صلاحدید و دستور این وزارتخانه، اقداماتی در بازار سرمایه انجام خواهد شد.بنابراین بازار سرمایه در خصوص کرونا، تابع سیاست گذاری ها و تصمیمات ابلاغی وزارت بهداشت بوده و هست. این درحالی است که بانک ها همچنان فعال هستند و شعب هر روزه با ده ها و صدها مشتری سر و کار دارند. از سوی دیگر بسیاری از معامله گران و سهامداران از طریق آنلاین اقدام به فعالیت می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد