اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روحانی: محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر از محدودیت‌های FATF است

رئیس‌جمهور گفت: محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF می‌باشد ولی تلاش دولت برای آن بود که مصوبه FATF ، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد.

به گزارش سایت طلا ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این مجلس از روز تشکیل در سال آینده، مجلس همه است و همگان نیز باید با آن همکاری کنند و البته مجلس هم موظف به همکاری با همه نهادهای نظام است.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: در یکی از سخت‌ترین ایام حیات انقلاب اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ملت ایران برای تکریم نهاد انتخابات و دفاع از «حق انتخابِ» خویش، به پای صندوق‌های رای رفتند و برای سرنوشت خویش تصمیم گرفتند.

روحانی با بیان اینکه "ما باید نهاد انتخابات در ایران را زنده نگه‌داریم و صرف نظر از نتیجه و گرایش سیاسی منتخبان، از نفسِ حضور مردم تشکر می‌کنیم"، ضمن تبریک به نمایندگان منتخب ملت گفت: همان‌طور که رئیس جمهور نه تنها نماینده 24 میلیون رای دهنده به خویش بلکه نماینده 41 میلیون رای دهنده و همه ملت ایران است. از روز افتتاحیه مجلس یازدهم، مجلس هم نماینده نه فقط 42 درصد رای دهنده، بلکه وکیل همه‌ی ملت ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: مردم اکنون انتظار دارند که نمایندگان محترم به عنوان نماینده منافع ملی، مصالح ملی و حقوق همه ملت ایران عمل کنند. طبق قانون اساسی هر نماینده مجلس نه در برابر مردم حوزه انتخابیه خود که در برابر کل ملت ایران مسوول است.

روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از آغاز، با دفاع از حق مشارکت، در پی گسترش رقابت در انتخابات بود و با وجود سخت‌گیری‌ها، در رایزنی‌ها چه در نهان و چه در آشکار برای رشد مشارکت سیاسی کوشید.

روحانی همچنین با قدردانی از تمامی کسانی که در اجرا و برگزاری این انتخابات تلاش کردند، گفت:از مجریان انتخابات و از همه کسانی که در سراسر کشور در برگزاری این انتخابات تلاش کردند و زحمت کشیدند ، باید سپاسگزاری کنم . از نیروهای انتظامی که امنیت را برقرار کردند و از اصحاب رسانه که به دقت و حساسیت، فضای انتخابات را منعکس کردند ، قدردانی می‌کنم.

روحانی همچنین به موضوع بیماری کرونا اشاره و ضمن اعلام همدلی و همبستگی با همه مردم عزیز ایران و به خصوص شهروندان شهرهایی که چند تن از هم وطنان ما در آنجا جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، به اقدامات گسترده دولت برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری پرداخت و خطاب به ملت ایران اظهارداشت: ما اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار گیریم تا سلامت مردم تامین شود و از این رو، بلافاصله ستاد پیشگیری و مقابله را تشکیل داده و همه امکانات خود را بسیج کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی هر اقدامی را که لازم است برای سلامت عمومی انجام خواهند داد، گفت: هدف ما کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسوولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کارگروه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و اظهارداشت: در مورد FATF نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام داد و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT را نیز به تصویب رساند. قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش ما این بود اجازه ندهیم علی‌رغم اینکه پیشتاز مبارزه با پولشویی و مقابله با تروریسم هستیم توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان ناقض این اقدامات معرفی بشویم.

روحانی گفت: در هر حال FATF ، عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همانگونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود. اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی و تجاری ما برنامه‌ریزی لازم برای تجارت در شرایط تحریمی انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند آثار منفی آن بر اقتصاد و مبادلات بین‌المللی ما را به حداقل برسانند، گفت: البته محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF می‌باشد ولی تلاش دولت برای آن بود که مصوبه FATF ، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد.

روحانی تاکید کرد: این حق ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نبود و نیست که در حالی که پیشتاز مبارزه با تروریسم و پولشویی است، در لیست اقدام تقابلی یک نهاد بین‌المللی قرار گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد