اونس طلا2155.68
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,500,000

تلفات کرونا در ایران به 5 نفر رسید/مبتلایان 28 نفر شدند/کرونا به شورای شهر رسید/هاشمی خودش را قرنطینه کرد

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند. در همین حال ابتلای احتمالی شهردار منطقه سیزده شهرداری تهران و مراودات او با اعضای شورا و همچنین حضور رئیس شورا و دیگران در جلسات متعدد جنجال ساز شده است. به طوری که امروز محسن هاشمی از تعطیلی جلسه شورای شهر و قرنطینه خود در منزل خبر داد

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسید.

کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: ۱۸ مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و ۱۲ مورد در استان قم است بنابراین اغلب مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده اند و ابتلای آن‌ها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید ۱۹ ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روز‌ها و هفته‌های گذشته به قم سفر داشته اند.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم سفر‌های ضروری خود را به شهر‌هایی که درگیر این بیماری هستند به خصوص شهر قم محدود کنند و توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت به خصوص شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن را جدی بگیرند.

محسن هاشمی: از ۴ تست کرونای شهردار منطقه ۱۳، سه مورد آن مثبت بوده است

در همین حال ابتلای شهردار منطقه سیزده جنجال ساز شده است. گفتنی است برخی اعضای شورای شهر هفته پیش با شهردار منطقه ۱۳ که مشکوک به ویروس کروناست جلسه داشتند. محسن هاشمی بعد از این دیدار هم با برخی دیگر از اعضا ملاقات کرد و امروز گفت که به دلیل این اتفاقات از خانه بیرون نرفتم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با فارس، درباره ملاقاتش با شهردار منطقه ۱۳ (که در حال حاضر در بیمارستان به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا بستری است) اظهار داشت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. (نکته دیگر این است که روز بعد از این ملاقات بنده با خانم نژاد بهرام و آقای فراهانی و نظری جلسه داشتم.)

وی افزود: رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت: آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمانی سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است.

وی بیان داشت: پس از اطلاع از این موضوع به هیأت رئیسه اعلام کردم که جلسه‌ای تشکیل دهند و در مورد برگزاری جلسات آتی شورا تصمیم بگیرند.

هاشمی بیان داشت: از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم.

وی گفت:‌ امروز به ابراهیم امینی نایب رئیس شورا اعلام کردم که برای فردا اگر صحن تشکیل شد من حضور نمی‌یابم.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد