اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکوردشکنی جدید بورس تهران/ بی‌اعتنایی بازار سهام به کرونا و FATF

شاخص کل بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات، روندی متعادل داشت و روی محور ۴۷۸ هزار در حرکت بود اما در ادامه با سقوطی چشمگیر مواجه شد و تا رقم ۴۶۷ هزار واحد افت کرد. البته این افت ماندگار نبود و شاخص صعودی قابل توجهی را تجربه و در نهایت مرز ۴۸۱ هزار واحد را هم رد کرد.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 3111 واحد به رکورد بی‌نظیری در یکسال دست یافت و به رقم 481 هزار و 867 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1566 واحد به رقم 157 هزار و 251 واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از 1753 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 7.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 745 هزار نوبت معامله و به ارزش 4289 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

کارشناسان دلیل افزایش شاخص بورس تهران را سرازیر شدن نقدینگی بازار به سمت بورس می‌دانند که در غیاب بازارهای مسکن و ارز و طلا به سمت بازار بورس حرکت کرده است.

همچنین نقدشوندگی بازار و معاملات شفاف و نیز آسانی ورود به بازار و خروج از بازار باعث توجه مردم به سرمایه‌گذاری در بورس شده است که این نکته را باید قدر دانست و مدیران شرکت‌های بورسی سود مناسبی برای سهامداران خرد در نظر بگیرند تا بدین وسیله سرمایه‌ها به جای حرکت به سمت بازار دلالی و مسکن به کمک تولید در شرکت‌های بورسی بیایند.

همچنین قانون‌گذاران نیز باید پاسخ در شأنی به حضور مردم در بورس بدهند و با تشویق‌ها و معافیت‌هایی که برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بورسی در نظر می‌گیرند، مردم را بیشتر تشویق به حضور در بازار بورس و مشارکت در اقتصاد مردم‌نهاد بنمایند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 830 واحد رشد کرده و به رقم 128 هزار و 544 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش 1043 واحد به رقم 104 هزار و 750 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 3308 واحد به رقم 594 هزار و 940 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش 739 واحدی به رقم 339 هزار و 903 واحد رسید.شاخص بازار دوم بورس با افزایش 13 هزار و 127 واحدی به رقم یک میلیون و 26 هزار و 206 واحد رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، پاکشوما، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و دارویی البرز در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند و نماد بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال فعالان بورس قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت با قیمت 609 ریال، سایپا، ایران‌خودرو، ماشین‌سازی اراک، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

شاخص کل فرابورس نیز مانند بورس حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعات ابتدایی سقوطی بود در نهایت با شش واحد صعود در رقم ۶۲۱۳ واحد رسید. در این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند. به طور کلی ۱۳۶ نماد مثبت و ۸۶ نماد منفی بودند.

لیست نمادهای پربیننده نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع مشاین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن آسیا تشکیل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد