اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارتباط مستقیم بازار مسکن و طلا

وقتی رونق ساختمان‌سازی موجب افزایش بهای طلا می شود!


تحلیل تکنیکال و پیش بینی طلا جهانی

ارتباط مستقیم بازار مسکن و طلا

ساختمان سازی در ماه ژانویه کمتر از میزان پیش بینی شده بود و با کاهش ۳.۶ درصدی به ۱.۵۶۷ میلیون واحد تنزل یافت. این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها، رقم مذکور باید به ۱.۴۵ میلیون واحد برسد.

اعطای مجوز، شاخص ساخت و سازها در آینده و افزایش نزدیک به بالاترین نقطه طی ۱۳ سال اخیر نشان دهنده قدرت آتی در بازار مسکن است. اطلاعات ماه دسامبر که حاکی از روندی صعودی است نشان ذهنذه ۱.۶۲۶ میلیون واحد در مقابل ۱.۶۰۸ میلیون واحدی است که از ابتدا گزارش شده بود. این رقم بالاترین سطحی است که از ماه دسامبر سال ۲۰۰۶ تاکنون گزارش شده است.

اعطای مجوزها با افزایش ۹.۲ درصدی به ۱.۵۵۱ میلیون واحد رسیده که این رقم نیز از ماه مارس ۲۰۰۷ تاکنون بی سابقه است. ساخت و ساز آپارتمان های مخصوص خانواده های تک نفره که بزرگ ترین سهم را در بازار مسکن به خود اختصاص داده اند،‌ ماه گذشته با کاهش ۵.۹ درصدی همراه بوده و در مقایسه با 1.073 میلیون در ماه قبل به 1.010 میلیون واحد رسید. مسکن مخصوص این خانواده ها در مناطق شمال شرق و غرب(ایالات متحده) شاهد رشد بوده اما در جنوب و مناطق میانی غربی کاهش یافته است.

ایالات متحده - خانه های مسکونی نوساز

اعطای مجوز به این بخش(مسکن) طی یک ماه گذشته ۹۸۷ هزار واحد رسیده که بالاترین مقدار از سال ۲۰۰۷ به بعد می باشد. مسکن مخصوص خانواده های چند نفره نیز ۰.۷ درصد رشد نسبت به ماه گذشته،‌ ۵۵۷ هزار واحد جدید داشته است. مجوزهای این بخش نیز با افزایش ۱۴.۶ درصدی به ۵۶۴ هزار واحد صعود کرده است. بنا بر گزارش وزارت بازرگانی آمریکا،‌ بازار بهتر از انتظارات عمل کرده و با بازنگری اطلاعات ماه دسامبر می توان شاهد رشد بازار مسکن نسبت به ۱۴ سال گذشته بود.

تازه ترین اطلاعات حاکی از قدرت در بازار مسکن بوده و نرخ رهن پایین تر نیز خریداران را بیش از پیش ترغیب می کند. طبق اعلام آژانس تأمین مالی وام های رهنی «فردی مک»، متوسط ​​نرخ یک وام ثابت 30 ساله در حال حاضر در 3.47 درصد است که این رقم، کمترین میزان آن از اکتبر سال 2016 تاکنون محسوب می شود. وضعیت مسکن در ماه ژانویه همچنان ثابت باقی مانده که همین امر نشان می دهد امسال بهترین دو ماه آغازین سال را از سال ۲۰۰۶ به بعد، به نام خود ثبت کرده است.

مسکن ۳.۱ ٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد . مجوزها نیزبا افزایش ۹۲ درصدی نشان دهنده تقاضای شدید مسکن است. این درصد اعطای مجوزها بر اساس تقاضا مخصوص هر دو بخش مسکن مخصوص خانواده های تک نفره و چند نفره می باشد. طبق نتایج یک نظرسنجی که روز سه شنبه منتشر شد، علیرغم وجود مشکلاتی نظیر کمبود زمین و نیروی کار و تاثیر منفی آن بر تولید مسکن ارزان قیمت، تمایل به ساختمان سازی نسبت به دو سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

ایالات متحده - جواز ساخت و ساز

شایان ذکر است،‌در پی انتشار این خبر بهای طلا نیز شاهد افزایشی چشمگیر بوده است. آخرین نقطه اوج قیمت طلا ۱.۶۰۳ دلار در هر اونس بوده که پس از رونق بازار مسکن، این فلز ارزشمند نیز با افزایش۰.۲۰ درصدی با قیمت ۱.۶۱۰ دلار معامله شد. این در حالی است که بازار فلزات گرانبها هنوز هم در معرض خطر ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار دارد؛ ویروسی که موجب بزرگ ترین قرنطینه در تاریخ بشریت شده است.

بیش از ۷۰۰ میلیون انسان یا ۱۰ درصد جمعیت جهان به واسطه شیوع این ویروس مرگبار و تلاش برای مهار آن، در قرنطینه هستند. شرکت اپل اخیرا اعلام کرده شیوع کرونا موجب اختلال در زنجیره تامین شرکت شده و ممکن است این وضعیت در سایر شرکت های بزرگ نیز روی دهد و موجب شود سرمایه گذاران طلا را حصاری ببینند علیه تاثیر احتمالی (کرونا ویروس) بر بازار جهانی سرمایه.

تحلیل تکنیکال طلا جهانی مورخ 1 اسفند 98

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد