اونس طلا2155
مظنه14,241,000
18 گرم3,287,500
ارزش سکه32,084,973
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

آیا کرونا قیمت طلا را منفجر خواهد کرد؟

سئوال مهمی که ذهن بسیاری از سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است که چرا گسترش ویروس کرونا موجب رشد فزاینده قیمت طلا نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، گرچه نگرانی درباره ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، موجب افزایش نسبی تقاضای طلا شده ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که واکنش قیمت طلا به ویروس کرونا کاملا محدود بوده و این بحران نتوانسته است موجب انفجار قیمت جهانی طلا شود.

بر اساس این گزارش جفری کوری رئیس تحقیقات بازار کالا در گلدمن ساکس در این باره به بلومبرگ گفت: علت اصلی اینکه بازار طلا واکنش چشمگیرتری به ویروس کرونا و تبعات منفی آن بر اقتصاد جهان نشان نداده این است که یک جزء اصلی از اقتصاد و بازار جهان وجود ندارد و آن چین است.

وی افزود: مصرف کنندگان چینی بزرگترین بخش از تقاضای فیزیکی طلای جهان را تشکیل می دهند ولی بازار فعلا در این شرایط با کاهش شدید تقاضای چین روبرو شده است. اگر مصرف کنندگان چینی خرید نکنند، قطعا بازار طلا با ضعف روبرو می شود.

این در شرایطی است که رئیس انجمن طلای چین در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: تقاضای جواهرات در بزرگترین بازار طلای جهان با کاهش روبرو شده است. نگرانی درباره ویروس کرونا بسیاری از خریداران را در خانه نگه داشته است.

بر اساس این گزارش وی افزود: مردم چین در حال حاضر در وضعیتی نیستند که به دنبال خرید طلا و جواهرات باشند. فروشگاه ها و مراکز بزرگ خرید فعلا بسته است. فروش جواهرات و شمش طلا امسال به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

برخی تحلیلگران بر این باورند که تقاضای طلای چین امسال با 10 درصد افت روبرو خواهد شد. با این حال بانک گلدمن ساکس پیش بینی می کند قیمت طلا در بلندمدت با افزایش روبرو خواهد شد.

ماه گذشته این بانک سرمایه گذاری پیش بینی کرد که قیمت طلا طی 6 تا 12 ماه آینده به 1600 دلار خواهد رسید.

کوری گفت: نااطمینانی سیاسی همچنان عامل مهمی برای تقویت طلا خواهد بود. افزایش تقاضا از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی به شمار می رود.

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد 15 بانک مرکزی جهان سال گذشته 650 تن طلا خریداری کرده اند که یک درصد کمتر از رکورد 50 ساله آن در سال 2018 است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد