اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تکرار یک اتفاق عجیب بعد از ۹ سال؛ سرخآبی‌ها حذف می‌شوند؟

در سال ۲۰۱۱ نیز همانند امسال در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سپاهان حریف خود را شکست داد؛ استقلال تن به تساوی داد و پرسپولیس باخت. در پایان اما این تنها نماینده اصفهان بود که از گروه خود بالا رفت.

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران با یک پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست به پایان رسید. به جز شهر خودرو که نخستین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند؛ سپاهان، استقلال و پرسپولیس سابقه حضور در این تورنمنت را در کارنامه خود دارند. در ادامه مروری می‌کنیم بر عملکرد این تیم‌ها در ادوار قبلی لیگ قهرمانان که در هفته نخست به نتیجه‌ای مشابه رسیده‌اند و اینکه در پایان چه سرنوشتی برایشان رقم خورد.

سپاهان:

سپاهان شب گذشته (سه‌شنبه) موفق شد در ورزشگاه هزاء بن زاید امارات با نتیجه چهار بر صفر از سد میزبان خود یعنی العین بگذرد و به بردی شیرین دست پیدا کند. با این حال این نخستین پیروزی و اولین برد چهار بر صفر سپاهان در اولین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نبود.

طلایی‌پوشان در سال ۲۰۰۴ نیز موفق شدند نفتچی ازبکستان را در هفته نخست با حساب چهار بر صفر شکست دهند. پیروزی اخیر سپاهان، هشتمین برد این تیم در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (ACL) بود که رقم خورد.

از این هشت پیروزی، ۶ پیروزی در مسابقات خانگی بوده و ۲ برد در بیرون از خانه. یعنی پیش از بازی با العین، سپاهان تنها یک بار در خارج از خانه بازی اول خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بود که این اتفاق در سال ۲۰۱۱ مقابل الهلال در عربستان رخ داد. همچنین از این هشت برد، پنج پیروزی مقابل نمایندگان امارات رقم خورده که سهم تیم النصر از بقیه بیشتر است.

بردهای قبلی سپاهان در هفته نخست برایشان چندان در نهایت خوش‌یمن نبود. آنها چهار بار نتوانستند از گروه خود بالا بیایند و سه بار موفق به انجام این کار شدند. البته نباید فراموش کرد در سال ۲۰۰۷ که سپاهان دیدار نخست خود را برد و در نهایت به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد.

استقلال:

استقلال در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۰ برابر میزبانش الشرطه عراق به تساوی یک بر یک رضایت داد تا چهارمین تساوی‌اش در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا رقم بخورد. پیش از این آنها تنها یک بار به عنوان میزبان به تساوی رسیدند و ۲ بار دیگر در خارج از خانه مقابل الریان این اتفاق برایشان حادث شد.

در سه دیدار قبلی که استقلال به تساوی رسید در پایان ۲ بار از گروه خود بالا رفت و یک بار این اتفاق رخ نداد. جالب این است که هر ۲ صعود مربوط به تساوی بیرون از خانه‌شان در هفته نخست بود و تنها باری که صعود نکردند در هفته نخست مقابل حریف خود در ورزشگاه آزادی متوقف شده بودند. حالا باید دید طبق این قاعده شاهد صعود آبی‌پوشان خواهیم بود یا خیر.

پرسپولیس:

پرسپولیس برای دومین مرتبه در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد. آنها در سال ۲۰۱۱ با نتیجه سه بر یک در عربستان به الاتحاد باختند و حالا بعد از ۹ سال بار دیگر در یک جدال بیرون از خانه بازهم با اختلاف ۲ گل به الدحیل قطر نتیجه را واگذار کردند. در سال ۲۰۱۱ سرخ‌پوشان تهرانی در گروه خود چهارم شدند و از صعود بازماندند. باید دید این بار نیز شاهد حذف پرسپولیس هستیم یا اتفاق دیگری رخ می‌دهد.

در نهایت باید گفت که در سال ۲۰۱۱ دقیقا اتفاقی مشابه با امسال برای سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس در هفته نخست مرحله گروهی رخ داد. سپاهان حریف خود را شکست داد؛ استقلال تن به تساوی داد و پرسپولیس باخت. در پایان اما فقط این سپاهان بود که از گروه خود بالا رفت. آبی‌پوشان تهرانی سوم شدند و پرسپولیس در رده چهارم جای گرفت. این بار اما بازهم شاهد چنین اتفاقی هستیم؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد