اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی میل به صعود دارد !

طلا در قیمت‌های بالای ۱,۵۰۰ دلار ماندگار شده و ظاهراً میل به نزول ندارد


تحلیل تکنیکال و پیش بینی طلای جهانی در سال 2020

طلای جهانی میل به صعود دارد !

بنظر می‌رسد طلا ميخواهد به رکورد بالای اخیرش بازگردد. اگر کرونا همچنان نگران‌کننده باشد، طلا همچنان خریدار خواهد داشت. طلا پس از اینکه به پایین محدوده معاملات اخیرش سقوط کرد، درصدد بهبود دوباره است. طلا اوایل هفته گذشته با این امید که ویروس کرونا ممکن است به سرعت مهار شود، کاهش پیدا کرده بود اما اخبار اخیر نشان میدهد که این‌طور نیست.نه تنها بدلیل کرونا بلکه با توجه به رشد نرخ بیکاری آمریکا، به افزایش قیمت طلا ميتوان خوش‌بین بود. طلا در عدد ۱۵۶۰ دلار حمایت قوي دارد. کرونا تقاضا برای خرید طلا را همچنان قوی نگه ميدارد و گزارش تورم و خرده‌فروشی آمریکا دو گزارش اقتصادی مهمی خواهند بود که هفته جاری منتشر میشوند و ممکن است روی روند قیمت طلا تاثیر بگذارند.

آمریکا کشورهای مختلف جهان را یکی پس از دیگری تحریم می‌کند و از ظرفیت رایج بودن دلار آمریکا در تجارت دنیا بر ضد آن‌ها استفاده می‌کند. اکنون کشورهایی مثل آلمان، روسیه و ترکیه تحت تحریم‌های آمریکا هستند و همین امر باعث شده بسیاری از کشورها به دنبال کم کردن ذخایر دلار و زیاد کردن ذخایر طلای خود باشند. این کار باعث کم شدن حساسیت اقتصاد این کشورها نسبت به نوسانات سیاست‌های آمریکا می‌شود. بنابراین یکی از قوی‌ترین دلایل بالا بودن تقاضای دلار سیاست «اول آمریکا» است و تا زمانی که این سیاست ادامه دارد مقاومت دیگر کشورها در برابر آمریکا هم ادامه خواهد داشت.

عامل اثرگذار بعدی، شرایط بازارهای پول و بدهی است. کشورهای مختلف برای دوری از رکود در حال خارج کردن پول از بانک مرکزی و وارد کردن آن به بازار هستند. هم‌زمان، این بانک‌ها اوراق خزانه زیادی منتشر کرده‌اند که باید در آینده اصل و سود آن‌ها را بپردازند. هرچه مقدار این اصل و سود بیش‌تر شود قیمت طلا هم بیش‌تر می‌شود. به این اصل و سود، بدهی می‌گویند و هرچه یک کشور بدهکارتر باشد ریسک اقتصاد آن هم بالاتر می‌رود. طلا یک دارایی بدون ریسک به حساب می‌آید و هرچه ریسک در جهان بیش‌تر شود قیمت طلا بیش‌تر می‌شود. بانک‌های مرکزی از یک طرف با بدهی مواجه هستند و از یک طرف در حال وارد کردن پول خود به بازارند! بنابراین ذخیره طلا دارایی ارزشمندی است که نه تنها نوعی ضمانت برای بانک به حساب می‌آید بلکه در صورت نیاز می‌تواند برای پر کردن خزانه یا پرداخت بدهی‌ها استفاده شود. بنا بر دلایل گفته شده، بانک‌های مرکزی ماه‌هاست که در حال خرید طلا هستند. مقدار خرید نسبت به قبل کم شده اما ادامه دارد.

شورای جهانی طلا پیش‌بینی کرده که به دلیل وضعیت مبهم اقتصاد، نرخ‌های بهره پایین و منفی در اروپا و ژاپن و رشد ضعیف اقتصاد جهان، تقاضا برای خرید طلا در سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه داشته باشد.

البته کرونا هم یکی از عواملی است که با زیاد کردن ریسک تجارت جهانی قیمت طلا را افزایش داد. چین پایان تعطیلات بخش صنعت که بخاطر کرونا طولانی شده بود را اعلام کرد و گفت ویروس تحت کنترل است در این صورت می‌توانیم در کوتاه‌مدت شاهد اصلاح یا تثبیت قیمت و در بلندمدت شاهد رشد آن باشیم. بسیاری از تحلیل‌گران محدوده ۱,۸۰۰ دلاری را هدف طلا در ۲۰۲۰ می‌دانند.

تحلیل تکنیکال طلا مورخ 21 بهمن 98

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد