اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادامه رکوردشکنی بورس تهران/کدام سهام‌داران بیشتر سود کردند؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به رکوردشکنی ادامه داد و با افزایش 1776 واحد به رقم 454 هزار و 618 واحد رسید.

به گزارش سایت طلا معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری غدیر و خدمات انفورماتیک با رشد بیشتری نسبت به سایر نمادها مواجه بود و بیشترین تاثیر مثبت را در این بازار گذاشتند.

نوسان بازار شاخص سرمایه امروز بین ۴۵۴ هزار تا ۴۵۵ هزار در حرکت بود و در نهایت با ۱۷۷۶ واحد صعود رقم ۴۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز ۷۵۱ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال انجام دادند که نسبت به روز گذشته کاهشی بود.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، فولاد خراستان، سرمایه‌گذاری غدیر و خدمات انفورماتیک نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در این بازار گذاشتند، درحالی که بانک ملت و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند.

همچنین بانک ملت، ماشین‌سازی اراک، سایپا، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

طبق گفته کارشناسان مهمترین دلیل رشد شاخص بورس، جذب نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های خرد جامعه به بازار بورس است.

همچنین وجود رکود در بازارهای موازی مانند مسکن، طلا، ارز، سکه باعث شده است سرمایه‌گذاران حقیقی به سمت بورس هجوم بیاورند که البته این را باید به فال نیک گرفت که سرمایه‌ها به جای رفتن به بازارهای تورم‌زا، به سمت بورس که یک بازار شفاف و با رقابت است، سرازیر شده است.

البته برخی از مدیران شرکت‌های بورسی معتقدند، بخش مهمی از نقدینگی که جذب بورس می‌شود، بین دلالان می‌چرخد و به دست مدیران عامل شرکت‌های بورسی برای توسعه فعالیت‌ها نمی‌رسد.

همچنین حضور در بورس در صورتی مؤثر است که یک چشم انداز میان مدت و یا درازمدت برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و بازار از ثبات لازم برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2804میلیون ورقه به‌ارزش 2271میلیارد تومان در 459هزار نوبت، آیفکس 11واحد رشد کرد و در ارتفاع 5759واحد قرار گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد