اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ویروس کرونا چه تاثیری بر قیمت طلا خواهد داشت؟

موسسه سرمایه گذاری INTL FCStone بر این باور است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی وابستگی زیادی به تدابیر بانکهای مرکزی برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، Rhona O’Connell تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری INTL FCStone گفت: تلاش برای ارزیابی تبعات اقتصادی ویروس کرونا کار بسیار سختی است ولی زمانی که بخواهیم تاثیرات این ویروس بر قیمت طلا را ارزیابی کنیم، سرمایه گذاران باید منتظر واکنش بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی آن باشند.

وی در ادامه افزود: هرگونه سیاست انبساطی پولی که برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی اتخاذ شود، بی شک می تواند موجب افزایش قیمت طلا در بلندمدت شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: افت احتمالی تولیدات صنعتی جهان به خاطر ویروس کرونا، پیش از این موجب شده است تا برخی دولتها اقدام به کاهش نرخ بهره کرده یا سیاست های انبساطی پولی و مالی بیشتری را اتخاذ کنند، این در شرایطی است که نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا منفی شده است. این یک عامل مثبت برای قیمت طلا به شمار می رود، البته ما نمی دانیم کنترل ویروس کرونا در سراسر جهان چقدر زمان خواهد برد.

شاخص سهام که اوایل هفته گذشته با کاهش روبرو شده بود، در پی کاهش نگرانی ها در خصوص ویروس کرونا با رشد نسبی روبرو شد. این مساله موجب افزایش فشار فروش در بازار طلا شد ولی این فلز گرانبها سطح حمایتی 1550 دلاری را حفظ کرد و بالاتر از 1560 دلار تثبیت شد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی چین نیز به تزریق نقدینگی ادامه داده است. این مساله موجب افزایش شاخص سهام چین شده است. ولی به نظر من تحرکات اخیر در بازارهای بین المللی، کوتاه مدت و موقت خواهد بود. چیزی که سرمایه گذاران باید بر آن تمرکز کنند این است که بانکهای مرکزی سراسر جهان چه سیاست هایی را برای مقابله با تاثیرات اقتصادی این ویروس اتخاذ خواهند کرد.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: دولتهای آسیایی قبلا تصمیماتی را درباره نرخ بهره اتخاذ کرده اند. تایلند پیش از این نرخ بهره را کاهش داده و به سطح بی سابقه یک درصدی رسانده است، با این استدلال که تعداد زیادی از کسب و کارها در اثر ویروس کرونا آسیب خواهد دید.

بانک مرکزی فیلیپین نیز نرخ بهره را طی هفته گذشته 0.25 درصد کاهش داده و به 3.75 درصد رسانده است.

بانک مرکزی استرالیا نیز احتمالا نرخ بهره را کاهش خواهد داد اگر رشد اقتصادی به خاطر ویروس کرونا به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. سایر کشورها از جمله ایسلند و بحرین نیز نرخ بهره را کاهش داده اند. نرخ بهره ژاپن و اروپا نیز پیش از این منفی شده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد