اونس طلا2212.79
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش‌بینی سکه‌بازان درست درآمد

در پنجمین روز هفته، دلار کاهشی شد تا پیش‌بینی بخش بیشتری از معامله‌گران بازار سکه محقق شود؛ روز سه‌شنبه، زمانی که قیمت سکه در واکنش به افزایش قیمت دلار، راه کاهشی را در پیش گرفت.

بخشی از معامله‌گران بازار فلز گرانبهای داخلی عنوان کردند که رشد اسکناس آمریکایی پایدار نخواهد بود و قیمت آن کاهشی خواهد شد. درست یک روز بعد، در بازار دلار، این ارز ۳۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۳ هزار و ۵۹۵ تومان رسید.

هم‌جهت با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز به کاهش خود ادامه داد و با ۳۰ هزار تومان کاهش به بهای ۴ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسید. در این میان، طلای جهانی همچنان به‌عنوان یک متغیر کاهشی در بازار سکه نقش ایفا می‌کرد، چرا که دیروز تا ساعت ۳ بعدازظهر در بازار‌های جهانی، طلا رو به سوی نرخ‌های پایین‌تر داشت و تا محدوده هزار و ۵۵۰ دلاری نیز پایین رفته بود.

در همین مقطع زمانی در روز سه‌شنبه، طلای جهانی در نزدیکی محدوده هزار و ۵۷۰ دلاری مورد معامله قرار می‌گرفت. در مجموع می‌توان گفت: سکه در روز چهارشنبه از دو سو تحت فشار کاهشی قرار داشت و تحت تاثیر همین موضوع از سطح ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی پایین رفت. آنچه در این میان جالب توجه بود، پیش‌بینی صحیح برخی از سکه‌بازان در مورد رفتار دلار بود. آن‌ها به درستی افزایش روز سه‌شنبه دلار را جدی نگرفتند و توانستند با فروش در نزدیکی مرز ۵ میلیونی سود خوبی را نصیب خود کنند.

آن‌ها در حالی این استراتژی را در پیش گرفتند که تنها دو گام با کانال ۵ میلیونی فاصله داشتند و عقبگرد از وسوسه عبور سکه از این مرز بسیار دشوار بود. با این حال، به نظر می‌رسد، بیشتر معامله‌گران بازار سکه تصمیم درستی را در آن مقطع حساس گرفتند و هم اکنون در انتظار یافتن نقطه کف مناسب برای خرید هستند.

در این میان، گروه دیگری از فعالان باور داشتند، آنچه زمینه‌ساز افت قیمت دلار شد، اعلام اخباری مانند عدم فعال شدن مکانیزم ماشه در برجام بود. از نظر آن‌ها چنین خبر‌هایی این سیگنال را به معامله‌گران بازار مخابره می‌کرد که قرار نیست وضع از این بدتر شود و همین مساله هم باعث شد بخشی از معامله‌گران در خرید‌های خود احتیاط کنند.

در مقابل عده‌ای از بازیگران بازار ارز باور داشتند، تغییرات قیمتی دلار در روز‌های اخیر بیشتر از آنکه نشان‌دهنده گرایش قیمتی به افزایش یا کاهش خاصی باشد، نمایانگر تمایل نوسان‌گیران برای سودگیری در دامنه‌های محدود بود. از نظر آنها، نوسان‌گیران به نظر نمی‌رسد به دنبال ایجاد یک جو افزایشی یا کاهشی قوی در بازار باشند و بیشتر سعی می‌کنند از بالا و پایین رفتن محدود قیمت‌ها کسب سود کنند.

به باور آنها، افت روز چهارشنبه نیز بیشتر یک کاهش کوتاه‌مدت برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر بود. این دسته خصوصا به روند انتهای روز چهارشنبه اشاره می‌کنند. به گفته آنها، پس از ساعت ۳ بعدازظهر به تدریج خرید‌ها در بازار ارز بالاتر رفت و حتی در نزدیکی ساعت ۵ بعدازظهر دیگر ارزی زیر محدوده ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان قابل خرید نبود و قیمت در میان معامله‌گران بازار آزاد به بالای ۱۳ هزار و ۶۴۰ تومان رفته بود.

البته در همان ساعات نیز عنوان می‌شد که برخی از صرافی‌ها ارز مداخله‌ای را با قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رساندند. ولی آن ارز معمولا به افرادی تعلق می‌گیرد که در سال جاری بیش از ۲ هزار یورو نخریده باشند. در چنین شرایطی، روند قیمتی روز پنج‌شنبه می‌تواند از اهمیت بیشتری برخودار باشد؛ آیا یک بار دیگر سکه و دلار در جهت مخالف یکدیگر حرکت خواهند کرد یا هم‌جهت با هم در راه صعودی قرار خواهند گرفت.

در این میان، عده‌ای از فعالان نیز باور دارند نباید روند ساعات انتهایی بازار را جدی گرفت. به باور آنها، در ساعات انتهایی روز دست نوسان‌گیران برای ایجاد جوسازی در بازار بازتر است و هدف آن‌ها این است که روند شروع بازار در روز بعد را با رفتار هیجانی خود تحت تاثیر قرار دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد