اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویروس کرونا اجرای توافق تجاری آمریکا و چین را به تاخیر می‌اندازد

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد، شیوع ویروس کرونا در چین موجب به تاخیر افتادن افزایش صادرات کالاهای آمریکایی به چین به موجب فاز نخست توافق تجاری خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد، شیوع ویروس کرونا در چین موجب به تاخیر افتادن افزایش صادرات کالاهای آمریکایی به چین به موجب فاز نخست توافق تجاری خواهد شد.

لری کودلوف گفت، ویروس که عملا موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات و شهرهای چین شده و بسیاری از سفرها به داخل و خارج از چین متوقف گشته است تاثیر فاجعه باری بر زنجیره های عرضه نخواهد داشت.

این اولین باری است که یک مقام ارشد دولت ترامپ از احتمال تعویق افزایش واردات چین از آمریکا به دلیل ویروس کرونا سخن می گوید. چین در قالب توافق تجاری متعهد شده تا در طی 2 سال آینده واردات کالا و خدمات از آمریکا را 200 میلیارد دلار افزایش دهد.

کودلوف گفت: «این صحت دارد که به دلیل ویروس چینی محقق شدن افزایش صادرات به موجب فاز نخست توافق تجاری زمان بیشتری طول خواهد کشید.»

فاز نخست توافق تجاری میان امریکا و چین که روز 15 ژانویه به امضا رسید و از 15 فوریه اجرایی خواهد شد موجب لغو دور جدید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی شده و در عوض چین را موظف به افزایش واردات محصولات کشاورزی، فرآورده های انرژی و کالاهای تولیدی و خدمات از آمریکا می نماید.

بر اساس توافق تجاری در صورتی که یک فاجعه طبیعی یا اتفاق غیرقابل پیش بینی دیگری خارج از کنترل طرفین موجب تاخیر در ایفای تعهدات طرف های متعاهد شود، آمریکا و چین باید در این زمینه با یکدیگر وارد شور شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد