اونس طلا2216.07
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شاخص بورس بر قله ۴۴۰هزار واحد نشست/سهام‌داران کدام شرکت‌ها سود بیشتری کردند؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه نیز در مسیر رشد قرار گرفته و با افزایش 1318 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش سایت طلا معاملات بازار سرمایه با رشد سهام شرکت‌های بزرگی از جمله مخابرات ایران، بانک ملت، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری سالامی ایران، پالایش نفت تهران و بانک تجارت به پایان رسید.

شاخص کل بورس امروز با ۱۳۱۸ واحد صعود رقم ۴۴۰ هزار و ۱۹۹ واحد را ثبت کرد این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۹۳ واحد کاهش داشت و به رقم ۱۴۵ هزار و ۴۹ واحد رسید. همچنین معامله‌گران ۹۳۱ هزار معامله انجام دادند که ۴۷ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

امروز مخابرات ایران، بانک ملت، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری سالامی ایران، پالایش نفت تهران و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بورس گذشاتند.

بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ایران، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و فلزات لیست نمادهای پربیننده بورس را تشکیل دادند.

همچنین امروز در فرابورس ایران شاخص کل 8 واحد رشد کرده و به رقم 5 هزار و 545 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از 320 تریلیون تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران امروز بیش از 3.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 464 هزار معامله و به ارزش 4887 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای میدکو، ذوب‌آهن و تولید برق دماوند بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و مادیران بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران فرابورس قرار گرفته شامل ذوب‌اهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان ، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود، کارخانجات تبرک و نیز سیمان لار سبزوار و بانک دی بوده‌اند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران برخی از نمادهای بورسی متوقف، برخی بازگشایی، برخی دچار وقفه معاملات و تعدادی حراج شدند.

از جمله می‌توان به توقف نماد پتروشیمی شیراز، توقف بانک سینا اشاره کرد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد کاشی و سرامیک الوند اشاره کرد .همچنین وقفه در معاملات نماد کاشی تکسرام انجام شد.

بازگشایی نماد ایران‌یاسا، تایر و راور و حق تقدم آن همچنین بازگشایی نماد پلاسکوکار سایپا، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری سایپا، لامپ پارس‌شهاب، قند اصفهان اشاره کرد.

در پیام دیگری وقفه معاملات کویرتایر و نیز شیر پاستوریزه پگاه اصفهان انجام شد. در پیام دیگری از ناظر بازار بازگشایی نماد نیروکلر،‌هلدینگ تاپیکو و سرمایه‌گذاری صنعت نفت روی داد همچنین وقفه در معاملات نماد قند پیرانشهر وقفه در معاملات قند قزوین همچنین ایران‌تایر، شرکت درخشان تهران، سرمایه‌گذاری رنا روی داد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، و مبین انرژی خلیج‌فارس اتفاق افتاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد