اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمارهای جدید تولید نفت اوپک: افت چشمگیر تولید در ماه ژانویه

تازه ترین بررسی رویترز نشان می دهد تولید نفت کشورهای عضو اوپک طی ماه ژانویه با افت زیادی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، به نظر می رسد کاهش تولید عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس از یک سو و مسدود شدن بنادر لیبی تاثیر زیادی بر افت شدید تولید نفت اوپک در نخستین ماه 2020 میلادی داشته است.

بررسی و تحقیق رویترز حاکی است تولید نفت اوپک به طور میانگین طی ماه ژانویه به 28.35 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم بیش از 640 هزار بشکه نسبت به دسامبر کاهش داشته است.

این در شرایطی است که علی رغم کاهش تولید اوپک، قیمت نفت به دنبال نگرانی های مربوط به ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای انرژی چین با کاهش همراه شده و به کمتر از 60 دلار رسیده است. این مساله موجب شده تا اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت به فکر برگزاری یک نشست زودهنگام بوده تا درباره اتخاذ اقدامات بیشتر رایزنی کنند.

اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت توافق کرده اند تا موافقتنامه مربوط به کاهش تولید را از ابتدای ژانویه 2020 میلادی به میزان 500 هزار بشکه دیگر اجرا کنند. سهم اوپک در این توافقنامه جدید کاهش روزانه 1.7 میلیون بشکه است. البته این توافق شامل ایران ونزوئلا و لیبی نمی شود.

به نظر می رسد اوپک طی ماه ژانویه 133 درصد نسبت به این توافقنامه پایبند بوده و بیشترین سهم کاهش تولید را عربستان و سایر کشورهای خلیج فارس داشته اند. پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ماه دسامبر به 158 درصد رسیده بود.

تولید اوپک در ماه ژانویه به پایین ترین سطح از 2009 میلادی رسیده است. تولید لیبی به خاطر تنش های سیاسی و نظامی و مسدود شدن بنادر به کمتر از 760 هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم در ژانویه به 1.15 میلیون بشکه رسیده بود.

تولید نفت ایران که با تحریمهای آمریکا روبرو است، در این مدت تغییری نداشته است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد