اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش عجیب قیمت جهانی مس: پای کرونا در میان است

قیمت مس در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه با افزایش نسبی همراه شد ولی بیشترین افت ماهانه را از نوامبر 2015 میلادی تاکنون تجربه کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا و تاثیر آن بر افت تقاضای مس در چین بزرگترین مصرف کننده جهان تاثیر زیادی بر کاهش قیمت این فلز گرانبها داشته است.

قیمت هر تن مس در پایان مبادلات هفته گذشته در بازار فلزات لندن با 0.3 درصد افزایش به 5601 دلار رسیده است. این در شرایطی است که قیمت مس در 12 روز متوالی با افت روبرو شده بود. قیمت مس در ماه ژانویه بیش از 9.3 درصد کاهش داشته است.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه حالت فوق العاده جهانی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است.

قیمت مس در بازار لندن از هفته گذشته که اخبار ویروس کرونا در صدر اخبار مهم جهان قرار گرفته، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

موسسه تحقیقاتی Fitch Solutions نیز اعلام کرد: گرچه بر این باوریم که مقام های چینی قادر به مدیریت اوضاع بوده و ثابت خواهد شد که این ویروس تهدید کمتری علیه سلامت و بهداشت عمومی است ولی هنوز معتقدیم که این ویروس می تواند تبعات منفی برای اقتصاد چین به همراه داشته باشد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که با افت سفارشات صادراتی در ماه ژانویه، فعالیت های صنعتی چین با افت محسوسی روبرو شده است. شاخص مدیران خرید در اقتصاد چین از 50.2 در ماه دسامبر به 50 در ماه ژانویه کاهش یافته است.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد