اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقبگرد در بورس/افت 954 واحدی شاخص بورس تهران

حرکت شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی امروز صعودی بود، در نهایت حرکتی رو به عقب داشت و فعالیت بازار درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار نزولی بود.شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 954 واحد روبرو شد.

به گزارش سایت طلا ، بورس اوراق بهادار تهران که هفته پیش با رکوردشکنی شاخص همراه بود، امروز با عقب‌نشینی 954 واحدی شاخص کل به رقم 426 هزار و 184 واحد رسید.

به نظر می‌رسد به دلیل بیماری ویروسی کرونا که برای جلوگیری از این ویروس به کشور، فعلاً پروازهای ورودی و خروجی از ایران به چین متوقف شده، از دلایل مهم اثرگذاری روی شاخص بورس بوده است.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 239 واحد رشد کرده و به رقم 140 هزار و 201 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 1549 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 8.8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 832 هزار نوبت معامله و به ارزش 3912 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با کاهش 254 واحد به رقم 113 هزار و 739 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 160 واحد رشد کرده و به رقم 93 هزار و 529 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور 14 واحد رشد کرده و به رقم 512 هزار و 301 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس 368 واحد افت کرده و به رقم 306 هزار و 72 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش 3396 واحد به رقم 883 هزار و 260 واحد رسید.

امروز نمادهای ایران خودرو و معدنی و صنعتی گل‌گهر در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند و نمادهای ملی مس، مبین انرژی خلیج‌فارس، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی خارک و توسعه معادن و فلزات در کاهش شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند.

حرکت صعودی فرابورس

فرابورس برخلاف بورس روندی صعودی داشت و شاخص کل این بازار با ۱۰ واحد رشد رقم ۵۴۱۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران فرابورس ۴۴۷ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در فرابورس امروز سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و صنایع مشاین‌های اداری ایران و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار لیست نمادهای پربیینده فرابورس را تشکیل دادند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد