اونس طلا2210.28
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره طرح ننگین ترامپ/ ابوالغیط: «معامله قرن» حقوق مشروع فلسطینیان را پایمال می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به طرح سازش تحمیلی، موسوم به «معامله قرن»، اعلام کرد که اولین برداشت از بندهای طرح صلح رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که در آن حقوق مشروع فلسطینیان به شکل گسترده‌ای پایمال شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در اولین واکنش به طرح صلح ادعایی آمریکا، گفت: «تحقق صلح عادلانه و پایدار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در گرو خواست طرفین و نه خواست طرف سوم است. طرح صلح رئیس‌جمهوری آمریکا نیز بیانگر دیدگاه غیرالزام‌آور آمریکاست.»

ابوالغیظ گفت: «ما طرح آمریکا را به دقت بررسی و مطالعه می‌کنیم و از هر تلاش جدی که برای تحقق صلح انجام شود، استقبال می‌کنیم. ولی پس از اعلام جزئیات این طرح، نخستین برداشت این است که این طرح حقوق مشروع فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان را به طور گسترده پایمال کرده و بندهای این طرح با ایده‌های توافقی مطرح شده، بسیار فاصله دارد.»

وی با بیان این‌که معیار اساسی برای قضاوت کردن درخصوص هر گونه طرحی برای تحقق صلح، میزان سازگاری آن با قوانین بین‌المللی و مبانی عدالت و انصاف است، گفت: «باید به هر طرح جدی برای تحقق صلح میان طرفین پاسخ مثبت داد و در عین حال منافع دو طرف را به طور موازی و همسان در نظر گرفت و در همین چارچوب، امتیازهایی که دو طرف می دهند هم باید برابر و یکسان باشد.»

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد، موضع فلسطین در مورد این طرح آمریکایی در موضع‌گیری جمعی جهان عرب عامل تعیین کننده‌ای است. نشست اعضای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز شنبه آتی این موضع را نشان خواهد داد.

در همین راستا، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد، این اتحادیه روز شنبه برای بررسی راه‌های مقابله با «معامله قرن» تشکیل جلسه می‌دهد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد که واکنش‌ها جهانی زیادی داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد