اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هواپیمای بمباردیه E11-A سازمان سیا آمریکا در افغانستان ساقط شد

یک هواپیمای مسافربری حوالی ساعت 1 بعد از ظهر امروز در شهرستان «ده یک غزنی» سقوط کرده، اما این هواپیما مربوط به هیچ یک از شرکت‌های داخلی افغانستان نیست و نشان نیروی هوایی ارتش آمریکا بر روی بدنه این هواپیما دیده می شود

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی گفت: حوالی ساعت 1 بعد از ظهر هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره 358 در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله 20 کیلومتری مرکز این ولایت سقوط کرد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل ناامن بودن این منطقه که تحت تصرف طالبان است اطلاعات دیگری در دست نیست اما تیم‌های امنیتی و آمبولانس‌ها برای نجات مسافران به این منطقه اعزام شده‌اند.

در همین حال «وحید الله کلیمزی» والی ولایت غزنی به رسانه‌ها گفت یک هواپیمای مسافربری حوالی ساعت 1 بعد از ظهر امروز در شهرستان «ده یک غزنی» سقوط کرده، اما این هواپیما مربوط به هیچ یک از شرکت‌های داخلی افغانستان نیست.

وی افزود: این هواپیما به صورت کامل سوخته و در حال حاضر قادر به شناسایی آن نیستیم و شاهدان عینی تنها جسد یک خلبان را از هواپیما بیرون کشیدند که تبعه خارجی بوده و شهروند افغان نیست.

برخی گزارش‌ها اعلام کردند که این هواپیما که از هرات به طرف دهلی‌نو در حرکت بوده، 110 سرنشین داشته و تاکنون از سرنوشت این افراد خبری در دسترس نیست.

این در حالی است که نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید این سقوط گفت که این هواپیما 85 سرنشین داشته است.

تایید سقوط این هواپیما از سوی مقامات افغانستان در حالی است که شرکت آریانا افغان اعلام کرده این هواپیما متعلق به این شرکت هوایی نیست.

«سرور دانش» معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان با تایید این خبر گفت تاکنون از تلفات احتمالی این سانحه گزارشی دریافت نکرده‌اند.

«محمدامین مبلغ» معاون والی غزنی نیز با تأیید این خبر گفت: این هواپیمای مسافربری حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه‌ بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۷ بهمن) در روستای «صدو» شهرستان ده‌یک سقوط کرده است.

مبلغ تاکید کرد: این هواپیما در منطقه تحت کنترل طالبان سقوط کرده و تا کنون مشخص نشده است که در این سانحه چند نفر کشته و زخمی شده‌اند.

تصاویری که از محل سقوط‌ هواپیما در غزنی افغانستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. به نظر می‌رسد این هواپیما یک جت مسافربری بوده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد