اونس طلا2381.39
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

زدن ماسک تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی: علائم این بیماری مانند علائم سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی است که تب، ضعف عضلانی، آبریزش بینی، سردرد و ... را دارد و به زبان ساده‌تر یک سرماخوردگی است

زدن ماسک تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی: علائم این بیماری مانند علائم سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی است که تب، ضعف عضلانی، آبریزش بینی، سردرد و ... را دارد و به زبان ساده‌تر یک سرماخوردگی است، اما بسیار شدیدتر. این بیماری هنوز به ایران نرسیده است و به مردم می‌گویم اصلا ترس، استرس و نگرانی نداشته باشند، زیرا ما همواره در معرض همه عفونت‌های تنفسی هستیم و آنفولانزا هم دست کمی از این ویروس جدید ندارد.

بهداشت دست و صورت به هیچ عنوان فراموش نشود و واقعیت این است که با توجه به تجربه قبلی در رابطه با کرونا ویروس‌ها، زدن ماسک هم تاثیری از جلوگیری به ابتلای این بیماری ندارد. حتی در زمانی که سارس شیوع پیدا کرده بود مردم چین را وادار کرده بودند که حتما ماسک استفاده کنند، اما بعد دیدند که فایده‌ای ندارد و رعایت بهداشت دست و صورت بسیار مهم‌تر و پراهمیت‌تر است.

ویروس کرونا از راه تنفس انتقال پیدا می‌کند/ دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید:

عمادی با بیان اینکه ویروس جدیدی که در چین شیوع پیدا کرده هم از خفاش‌ها منتقل شده است، تصریح کرد: این بیماری از نوع بیماری‌های تنفسی است و از راه تنفس به دیگری منتقل می‌شود. افراد بهتر است در هنگام مشکلات تنفسی حتما به پزشک مراجعه کنند و به دکتر‌ها توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانند بیخودی به مردم آنتی‌بیوتیک ندهند و دگزامتازون به مردم تزریق نکنند.

این پزشک متخصص عفونی با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری گفت: معمولا این بیماری از راه تنفس منتقل می‌شود. مردم مهمترین کاری که باید برای جلوگیری از ابتلا به آن انجام دهند، شستن دست و صورت خود با آب و صابون است. فردی که به این بیماری مبتلا است ممکن است عطسه یا سرفه کند و دستش را به هرجایی بزند یا اینکه مخاط دهانش به بیرون پرت شود و هر جایی را آلوده کند و ما که سالم هستیم با دست زدن به در، میز، دستگیره و ... دستمان آلوده می‌شود و بعد از آن ممکن است به چشم و دهن خود بزنیم و از این طریق بیمار شویم. اما اگر دستمان را با آب و صابون بشوییم، از یکی از مهمترین راه‌های انتقال جلوگیری کرده‌ایم.

کشورهایی که ویروس کرونا در آن گزارش شده

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد