سامانه پیامکی طلا،سکه،ارز،تلفن گویا صفحه حرفه ای قیمت ها !!! اوقات شرعی وساعات نماز
اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نمایش آخرین اخبار شبکه های مجازی و تلگرام بدون محدودیت در تمامی موضوعات HARKHABAR

مصرف این غذای خوشمزه برای کاهش کم خونی توصیه می شود/دفع سریع سنگ کلیه با یک سبزی پر خاصیت

مصرف یک ماده غذایی از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری م ی کند و کم خونی را بهبود می بخشد.از طرفی یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: به کمک یک سبزی دارای پتاسیم می توان به دفع سنگ‌های کلیوی کمک کرد.

به گزارش سایت طلا ، یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی ماهی  است که به علت دارا بودن  پروتئین، ید، اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین D برای حفظ سیستم ایمنی بدن و تقویت مغز بسیار توصیه می‌شود، اما بهتر است بدانید که مصرف بعضی از ماهی‌ها مانند انواع ماهی‌های چرب سالمون، قزل آلا، ساردین، تُن و خالی مخالی بیشتر توصیه می شود.


 
از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی یک ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم از کمبود آن رنج می برند، پس مصرف ماهی می‌تواند تا حد بسیار زیادی کمبود ویتامین D در بدن را جبران کند. 
 
مصرف اسید‌های چرب امگا در بدن برای عملکرد مطلوب بدن و مغز مفید است و  مصرف حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی به عنوان منبع غنی اسیدهای چرب امگا  بسیار توصیه می‌شود.

کاهش بروز بیماری قلبی با مصرف ماهی

 حمله قلبی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در جهان است، پس مصرف ماهی در هفته می‌تواند خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی را کاهش دهد و سلامت جسمانی شما را به خوبی تضمین کند. دانشمندان با شواهد علمی گوناگون نشان داده اند که مصرف مرتب ماهی می‌تواند افراد را کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار دهد، حتی در آمریکا محققان و فعالان حوزه سلامت به این نتیجه دست یافته اند که مصرف ماهی بیش از یک بار در هفته احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

رشد حیاتی بدن

مواد مغذی و اسید‌های چرب امگا ۳ مخصوصا اسیددوکوزاهگزائنوئیک (DHA) در ماهی به شدت برای رشد و نمو بدن حیاتی هستند و مصرف آن برای مادران باردار و شیرده ضروری است. البته به یاد داشته باشید که ماهی‌های حاوی جیوه را به علت آسیب و بروز اختلال در مغز کمتر مصرف کنید و همچنین  ماهی‌های خام و نپخته هم مانند سوشی به هیچ عنوان نباید در لیست غذایی مادران باردار قرار بگیرند، زیرا ممکن است حاوی میکروارگانیسم‌هایی باشند که به جنین آسیب وارد می کنند.

عملکرد بهتر مغز

مصرف ماهی با افزایش ماده خاکستری در مغز، کاهش زوال عقل و خط ابتلا به بیماری آلزایمر  را به دنبال دارد.

بهبود کم خونی

اکثر خانم ها به دلیل قاعدگی  دچار کم خونی می‌شوند، ماهی یکی از منابع بسیار خوب تامین آهن است و مصرف آن باعث خونسازی و مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها می‌شود و نقش مفیدی در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص اسفناج اظهار کرد: اسفناج یک سبزی با برگ‌های سبز تیره است.

او در ادامه افزود: این سبزی دارای انرژی و کالری بسیار کم، اما پر خاصیت است. اسفناج سرشار از منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین ب ۳ و ب ۶، انواع کاروتنوئیدها، ویتامین K و C، آهن و کلسیم است.

ورزشکاران اسفناج بخورند

جوزدانی تاکید کرد: پتاسیم موجود در اسفناج موجب حفظ بافت‌های ماهیچه‌ای بدن می‌شود. به همین علت ورزشکاران می‌توانند این گیاه را در رژیم غذایی خود قرار دهند. همچنین این سبزی به دلیل وجود پتاسیم در دفع سنگ کلیه موثر است.

او توصیه کرد: برخی از هموطنان از سنگ کلیه وابسته به پتاسیم رنج می‌برند این افراد بهتر است مصرف اسفناج را محدود کنند. (بیماران می‌توانند با آزمایش‌های پزشکی  به نوع  وابستگی سنگ کلیه خود پی ببرند.)

بهبود عملکرد قلب و عروق با اسفناج

همچنین این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: پتاسیم موجود در این سبزی تیره رنگ باعث بهبود عملکرد قلب و عروق می شود و در کاهش فشار خون هم نقش بسزایی دارد.

جوزدانی درباره خواص کلسیم موجود در سبزی اسفناج، بیان کرد: این ماده مغذی موجود در اسفناج جذب بسیار پایینی دارد (حداکثر ۱۰ درصد) بنابراین افراد به دلیل وجود کلسیم نمی‌توانند در رژیم غذایی خود قرار دهند. (هم‌وطنان عزیز می‌توانند برای مصرف کلسیم از لبنیات به جای اسفناج استفاده کنند.)

استحکام استخوان با اسفناج

او گفت: اسفناج یکی از سبزی‌های حاوی پروتئین است که در هر ۲۴۰ گرم خام این سبزی ۷ گرم و در هر ۲۴۰ گرم پخته آن ۴۱ گرم پروتئین وجود دارد. پروتئین موجود در اسفناج همچون پتاسیم موجب حفظ و نگهداری بافت‌های ماهیچه‌ای بدن و استحکام استخوانی موثر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه، افزود: یکی دیگر از مواد مغذی موجود در اسفناج  ویتامین K است؛ که این ویتامین در سبزی اسفناج باعث تامین شدن کامل ویتامین K در بدن می‌شود.

جوزدانی درباره خواص ویتامین K برای بدن، تصریح کرد: ویتامین K موجود در اسفناج موجب جلوگیری از شکستگی استخوان بدن شده همچنین ویتامین K می‌تواند موجب تعادل کلسیم در بدن هم شود.

او درباره تاثیرات کمبود ویتامین K در بانوان، تاکید کرد: کمبود این نوع ویتامین باعث کاهش چگالی استخوان در خانم‌ها می‌شود. (کمبود ویتامین K شکستگی استخوان‌های لگن در بانوان میانسال را افزایش می‌دهد.)

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه افزود: اسفناج سرشار از آهن غیرهم است (آهن غیرهم یعنی جذب این نوع آهن برای بدن بسیار پایین است)، بنابراین هموطنان اگر می‌خواهند از این سبزی استفاده کنند بهتر است در کنار ویتامین c مورد استفاده قرار دهند (هموطنانی که از سالاد اسفناج استفاده می‌کنند در آن کنار از آب لیمو یا لیمو ترش مصرف کنند که موجب افزایش آهن در بدن شود.)

پیشگیری از سرطان با اسفناج

جوزدانی توضیح داد: اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است که باعث پیشگیری از انواع سرطان (در زنان سینه و تخمدان و در مردان پروستات) می‌شود. همچین این سبزی سرشار از موادی که باعث دفع و نابود سموم مواد غذایی می‌شود.

او درباره خواص دیگر اسفناج، بیان کرد: این سبزی تیره باعث پیشگیری از آلرژی و آسم هم می‌شود.

 

کنترل قند خون با مصرف اسفناج

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: اسفناج دارای آلفومیک اسید است که این ماده موجب کاهش چشمگیر بی‌حسی دست و پای افراد دیابتی و کنترل قندخون می شود.

جوزدانی در پایان درباره ویتامین آ موجود در سبزی اسفناج، گفت: ویتامین آ موجود در اسفناج در سلامت پوست و مو نقش بسزایی دارد. همچنین این ویتامین باعث هضم بهتره غذا هم می‌شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته


سایر خبر های این گروه
.
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است

اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا