اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خط و نشان انگلیس و آمریکا در آستانه برگزیت بالا گرفت

درحالی که تصمیم دولت بوریس جانسون برای اعمال مالیات بر شرکت‌های دیجیتالی آمریکا در انگلیس با تهدید واشنگتن برای اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی ساخت انگلیس مواجه و این مساله به موضوع مناقشه جدی دو کشور در آستانه برگزیت تبدیل شده است، وزیر تجارت بین الملل انگلیس تصریح کرد که سیاست‌های داخلی این کشور به هیچ کس ارتباط ندارد.

به گزارش سایت طلا «لیز تراس» روز پنجشنبه در نشست فوق‌العاده مجلس عوام افزود: واضح و روشن اعلام می کنم. موضوع مالیات‌ها در انگلیس به وزیر دارایی ارتباط دارد. این موضوع ارتباطی به آمریکا، اتحادیه اروپا و هیچ کس دیگری ندارد.

وی تصریح کرد؛ دولت لندن تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد که به سود منافع کشور خواهد بود.

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است که از آوریل آینده (فروردین) دو درصد بر درآمدهای ناشی از فروش شرکت‌های دیجیتالی آمریکا در انگلیس مانند فیس‌بوک و گوگل مالیات اعمال خواهد شد.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا دیروز هشدار داد که واشنگتن با اعمال مالیات بر خودروهای وارداتی ساخت انگلیس به این تصمیم واکنش نشان خواهد داد. دفتر نخست وزیری انگلیس هم پاسخ داد که این اقدام به شرکت‌های تجاری در دو سوی آتلانتیک آسیب می زند.

انگلیس ۸ روز دیگر از اتحادیه اروپا خارج شده و از اول فوریه (۱۲ بهمن)، دوره گذار شروع می‌شود.

در این دوره که تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ می‌تواند ادامه پیدا کند، انگلیس همچنان عضو بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. قرار است که در این فاصله معاهدات تجاری جدید با اتحادیه اروپا امضا شود.

وزیر دارایی انگلیس دیروز در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس در سوئیس تصریح کرد که توافق تجاری با اتحادیه اروپا از اولویت بالاتری نسبت به آمریکا برخوردار است.

گفت: مذاکرات برای توافق در زمینه تجارت آزاد میان انگلیس و آمریکا آغاز شده اما تمرکز اصلی دولت انگلیس برای دست‌یابی به توافق تجاری با اتحادیه اروپاست.

هم زمان « استیو منوچین » وزیر خزانه‌داری آمریکا که برای شرکت در همین اجلاس به داووس سفر کرده، از اظهارنظر همتای انگلیسی خود ابراز ناخرسندی کرد و به کنایه گفت: از اینکه اتحادیه اروپا در اولویت تجاری انگلیس قرار دارد کمی ناخرسندیم. تصور می‌کردیم که ما اول صف بودیم، چون توافق با اتحادیه اروپا نسبت به ما دشوارتر است.

با این حال وزیر دارایی انگلیس خاطرنشان کرد؛ مذاکرات سازنده‌ای را درباره همکاری‌های تجاری با طرف‌های اروپایی داشته و دو طرف معتقدند که «رسیدن به توافق با توجه به زمان کوتاهی که باقی‌مانده قابل انجام است».

اختلافات تجاری میان انگلیس و آمریکا در آستانه برگزیت بالا گرفته است. در حالی که گزارش‌ها از چراغ سبز انگلیس به مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور حکایت دارد، آمریکا هشدار داده است که با این تصمیم تبادل اطلاعات میان دو کشور متوقف خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا در اول صف معاملات تجاری با این کشور قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد