اونس طلا2394.45
مظنه16,146,000
18 گرم3,727,300
ارزش سکه36,376,938
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

ساخت طلا 18 عیار از پلاستیک!

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ دانشمندان موفق شدن با استفاده از فیبرهای های پروتئین و بافت های پلیمر، طلا 18 عیار تولید نمایند که بر خلاف روش معمول از فلز طلا استفاده نشده است.


3 بهمن

ساخت طلا 18 عیار از پلاستیک!

ساخت طلا 18 عیار از پلاستیک!

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ دانشمندان موفق شدن با استفاده از فیبرهای های پروتئین و بافت های پلیمر، طلا 18 عیار تولید نمایند که بر خلاف روش معمول از فلز طلا استفاده نشده است.

ونتهگ که یکی از اعضای ETH زوریخ می باشد موفق شد طی آزمایشاتی در آزمایشگاه ETH به سرپرستی رافائل مازنگا به چنین کشفی دست یابد.

این ماده تمامی خصوصیات مشابه طلا واقعی را داراست که از جمله آن می توان به دمای ذوب ، سختی و استحکام یکسان اشاره نمود. ولی وزن آن به علت استفاده از پلاستیک بسیار سبک تر می باشد. همچنین خلاء هایی در آن وجود دارد که با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت است.

دانشمندان ادعا کرده اند که این ماده می تواند در ساخت ساعت ها، جواهرات، ساخت مانع در برابر تشعشعات، کاتالیزور ها و همچنین قطعات الکترونیکی استفاده شود.

وزن این طلای پلاستیکی 5 الی 10 مرتبه از طلای 18 عیار واقعی پایین تر است و انتظار می رود چگالی نهایی آن 1.7گرم بر سانتی متر مکعب باشد.

برای اولید این محصول جدید، دانشمندان طلا را با فیبرهای پروتئین و بافت های پلیمر ترکیب نموده اند. از آب برای پراکندگی محصول استفاده شده است. الکل جایگزین آب می شود تا محصول را به ژل تبدیل نماید. سپس ژل الکلی موجود تحت فشار بالا قرار گرفته و به آن مونوکسید کربن تزریق می شود. در نهایت می توان حرارت بیشتری به آن داد تا بافت های پلیمر مستحکم تر شوند و به اندازه و فشردگی دلخواه برسد، در حالی که ماهیت طلا 18 عیار را حفظ نموده است.

کازنگا اعلام کرد که این طلا ماهیت پلاستیکی دارد. اگر یک تکه آن را از ارتفاع روی یک میز پرتاب نمایید، صدایی که می شنوید صدای یک پلاستیک است و نه یک سکه فلزی. به عنوان یک قانون کلی دانشمندان می توانند هر نوع طلایی که می خواهند تولید کنند، به شرط اینکه ماهیت اصلی طلا را داشته باشد.

تغییرات دیگری نیز می توان بر روی آن اعمال نمود. برای مثال مایع سازی. ولی تغییرات بیش از اندازه و خارج از استاندارد این محصول، می توان باعث تغییر رنگ آن شود.

این محصول می تواند جدا از کاربردش در ساخت جواهرات، برای ساخت مانع در برابر تشعشعات، کاتالیزور ها و همچنین قطعات الکترونیکی نیز استفاده شود.

حق اختراع این ماده و همچنین روند اختراع آن برای این دانشمند محفوظ است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد