اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا آتش زیر خاکستر: منتظر پرواز قیمت طلا باشیم؟

در حالی که نااطمینانی های سیاسی به نوسان بازار طلا دامن زده است، سرمایه گذاران باید به یک عامل بزرگتر توجه داشته باشند: رشد بدهی های جهان.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، Ronald-Peter Stoeferle مدیر صندوق سرمایه گذاری در موسسه Incrementum AG در مصاحبه ای تاکید کرد: سرمایه گذاران باید به بحران بدهی های جهان توجه خاصی داشته باشند. این یک عامل بزرگ برای تحت تاثیر قراردادن بازار جهانی طلا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: قیمت طلا بی شک در سال 2020 افزایش بیشتری خواهد داشت چرا که دولت ها و بانکهای مرکزی سراسر جهان به تزریق نقدینگی به بازارهای مالی ادامه می دهند.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: بدهی یک مساله مهم در سال 2020 خواهد بود.این یک مساله مهم در بین سرمایه گذاران خواهد بود. بحران بدهی جهان یک نگرانی بزرگ است.

وی افزود: طلا نه تنها در شرایط رشد بدهی یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن است بلکه طلا یک ابزار مناسب برای پرداخت بدهی ها است. در چینن شرایطی طلا می تواند تا سطح 1800 دلار در اونس افزایش یابد.

سال گذشته بازار طلا سقف قیمتی 6 ساله خود را در تابستان شکست و آن در شرایطی بود که بانکهای مرکزی جهان سیاست های انبساطی پولی را اتخاذ کرده بودند. رشد بدهی ها نرخ بهره اوراق قرضه را به 17 تریلیون دلار رسانده است.

جهان سرانجام در سال 2019 تهدید ناشی از بحران بدهی ها را درک کرد ولی هنوز هیچ اقدامی برای حل این معضل انجام نداده است. منفی بودن نرخ بهره اوراق قرضه یک تهدید بزرگ برای سرمایه گذاران است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: زمانی که سرمایه گذاران اعتماد کامل خود را به نظام مالی از دست می دهند این مساله به نفع سایر بازارها به خصوص بازار طلا خواهد بود.

موسسه مالیه بین الملل نیز هشدار داده است که بدهی جهان در سه ماه سوم 2019 به بیش از 253 تریلیون دلار رسیده است. در واقع سهم بدهی های جهان به تولید ناخالص داخلی به بیش از 322 درصد رسیده است. بدهی های جهان در سال 2019 با بیشترین و سریع ترین نرخ از سال 2016 رشد کرده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد