اونس طلا2155.1
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک چقدر قیمت خواهد خورد؟

دنا در بازار عموما ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. با همین نسبت می‌توان نتیجه گرفت که اگر دنا پلاس توربو اتوماتیک این روز‌ها در بازار حضور داشت، حدود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد. چراکه قیمت روز کارخانه آن ۱۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک هفته پیش برای اولین بار توسط ایران خودرو عرضه شد. البته این عرضه در قالب طرح مشارکت در تولید یا همان پیش فروش بود و فعلا باید تا یک سال و نیم آینده یعنی تابستان سال ۱۴۰۰ منتظر بمانیم تا ببینیم نهایتا قیمت این محصول در بازار چقدر خواهد بود. با این وجود می‌توان بر اساس یک سری شواهد قیمت نهایی این محصول جدید ایران خودرو را حدس زد.

ورود دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک به بازار، بماند برای ۱۴۰۰

ایران‌خودرو هفته گذشته مشتریانشان را سورپرایز کرد. دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بعد گذشت چند سال از تولید دنا، بالاخره معرفی شد و سه‌شنبه هفته پیش شاهد اولین حضور این محصول در سایت فروش ایران خودرو بودیم. مشتریان این شرکت هفته پیش در طرح پیش فروش دنا پلاس توربو شارژ دنده اتوماتیک ثبت نام کردند که موعد تحول آن برای یک سال و نیم آینده یعنی تابستان سال ۱۴۰۰ اعلام شده است. درست متوجه شدید؛ فعلا نباید چشم به راه این خودرو بمانیم چراکه حداقل تا یک سال و نیم بعد چشممان به حضور دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در خیابان‌ها روشن نخواهد شد.



ایران خودرو در حالی از دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک رونمایی کرده، که این روز‌ها مشکلاتی برای تامین گیربکس اتوماتیک گریبان‌گیر این شرکت شده. مشکلی این شرکت را به طرح‌های تبدیل خودرو‌های دنده اتومات به دنده دستی واداشته است. در همین یک ماه گذشته ایران خودرو که نتوانسته خودرو‌های پیش‌فروش شده دنده اتوماتیک را برای مشتریانش تکمیل کند، سراغ طرح تبدیل رفته و از آن‌ها خواسته به جای دنده اتومات، به دنده دستی رضایت دهند. حالا معلوم نیست این شرکت گیربکس اتوماتیک را برای دنا پلاس توربو شارژ از کجا تامین خواهد کرد. چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های داخلی توانایی تولید چنین گیربکس‌هایی را ندارند.

قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک چقدر خواهد بود؟

سوالی که پس ذهن خریداران دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک باقی مانده، این است که قیمت این محصول نهایتا چقدر خواهد بود؟ ایران خودرو در طرح‌های پیش فروش قیمت نهایی خودرو را اعلام نمی‌کند و قیمت دقیق نهایتا در زمان تحویل خودرو و بر اساس قیمت روز بازار تعیین خواهد شد. با این وجود با یک سری حدس و گمان می‌توان تا حدودی حدس زد که قیمت دنا پلاس توربو شارژ کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان نخواهد بود.
ایران خودرو عموما در طرح‌های پیش فروش، مبلغ پیش‌پرداخت را معادل نصف قیمت مصوب روز کارخانه در نظر می‌گیرد. برای مثال قیمت مصوب دنا پلاس برای کارخانه ۱۱۰ میلیون تومان است و ایران خودرو مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو را نصف این رقم یعنی ۵۵ میلیون تومان اعلام کرده است. با همین نسبت می‌توان نتیجه گرفت وقتی ایران خودرو برای طرح مشارکت در تولید دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک، مبلغ ۸۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته، یعنی قیمت مصوب کارخانه از نگاه ایران خودرو در حال حاضر ۱۶۰ میلیون تومان است.
بیشتر بخوانید: پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ + مشخصات
انواع دنا در بازار عموما ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شوند. با همین نسبت می‌توان نتیجه گرفت که اگر دنا پلاس توربو اتوماتیک این روز‌ها در بازار فروخته می‌شد، حدود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت داشت. باید توجه داشته باشید که این برآورد‌ها مربوط به قیمت حال حاضر است و طبیعتا تا سال ۱۴۰۰ و زمان تحویل دنا پلاس توربو شارژ ممکن است کلی اتفاق در بازار رخ دهد.

قیمت دیگر مدل‌ها دنا موجود در بازار

دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ هرکدام با امکانات مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. بعضی سانروف دارند و بعضی به چهار کیسه هوا مجهز هستند. برای همین هر کدام از این سه مدل دنا، در دو تیپ تولید و به بازار عرضه شده‌اند. در حال حاضر تولید انواع تیپ ۲ توسط کارخانه متوقف شده و فقط محصولات دنا تیپ ۱ به بازار عرضه می‌شود. همچنین فروش دنا پلاس توربو شارژ چند ماهی است که به پایان رسیده است.
قیمت روز دنا معمولی تیپ ۱ در بازار حدود ۱۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. این محصول در کارخانه با نرخ مصوب ۸۳ میلیونی قیمت‌گذاری می‌شود. دنا معمولی تیپ ۲ در حد پنج میلیون تومان گران‌تر و ۱۳۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. دنا پلاس تیپ ۱ توسط کارخانه در طرح‌های فروش با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت روز بازار برای آن ۱۵۶ میلیون تومان است. دنا پلاس تیپ ۲ که فروش آن توسط کارخانه متوقف شده، در بازار ۱۶۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. دنا پلاس توربوشارژ دنده‌ای تیپ ۱ در بازار ۱۸۱ میلیون تومان است و تیپ ۲ با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

دنا پلاس توربو شارژ چه مزیت‌هایی نسبت به دنا پلاس دارد؟

دنا پلاس توربو شارژ علاوه بر تغییرات ظاهری بدنه و طراحی داخل ماشین، مزایای دیگری هم نسبت به دنا پلاس دارد. از جمله ویژگی‌های متمایز موتور‌های توربو شارژ می‌توان به افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش راندمان و بهره ‏وری سوخت و احتراق کامل‏تر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی اشاره کرد. همچنین از جمله مشخصات متمایز محصول جدید ایران خودرو یعنی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک می‌توان به گیربکس شش سرعته اتوماتیک، استفاده از رینگ و تایر بزرگ‏تر (۱۶ R ۵۰ / ۲۰۵) و پنچ پیچ، طرح رینگ آلومینیومی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، تغییر طرح سر دسته دنده و نصب موتور توربوشارژ اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد