اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در این هفته ثابت باقی می‌ماند / به جای طلای خام مصنوعات طلا بخرید

دبیر اتحادیه طلای تهران گفت: از هفته گذشته تاکنون ثبات در بازار طلا حکم‌فرماست. هر چند که برخی تحلیلگران خارجی معتقدند که قیمت انس جهانی طلا گران می‌شود اما معتقدیم چنانچه بانک مرکزی همانند هفته گذشته بتواند قیمت دلار را ثابت نگه دارد قیمت طلا در بازار داخل گران نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا ،قیمت دلار در یک هفته‌ای که گذشت در حالی با بازدهی منفی مواجه شد، که قیمت طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. طی یک هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس بازدهی مثبت ۱۳ درصدی، طلا بازدهی مثبت سه درصدی، سکه بازدهی مثبت سه درصدی و دلار بازدهی منفی ۰٫۷۵ درصدی. با توجه به سپری شدن ماه‌های پایانی سال آیا ممکن است قیمت طلا ثابت باقی بماند؟

حال تحلیلگران بازارهای بین‌المللی می‌گویند قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تردید سرمایه‌گذاران پیرامون کارآمدی فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین، افزایش پیدا کرده است. در مقابل اما برخی کارشناسان بازار داخلی بر این باورند که چنانچه بانک مرکزی همانند هفته گذشته قیمت ارز را در بازار داخل بتواند کنترل کند قیمت طلا گران نخواهد شد.

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال ارزان شود؟ به خبرنگار اقتصادی پارسینه گفت: خوشبختانه از هفته گذشته تاکنون ثبات در بازار طلا حکم‌فرماست. هر چند که برخی تحلیلگران خارجی معتقدند که قیمت انس جهانی طلا گران می‌شود اما معتقدیم چنانچه بانک مرکزی همانند هفته گذشته بتواند قیمت دلار را ثابت نگه دارد قیمت طلا در بازار داخل گران نخواهد شد.

نادر بذرافشان افزود: آنچه به نظر می‌رسد این است که قیمت طلا در تا پایان این هفته نیز روند باثباتی‌تری دارد و بازار طلا دچار نوسان شدید قیمت‌ها نخواهد شد.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا اظهارکرد: براساس آخرین معاملات انجام شده قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و ربع سکه به قیمت یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. با این حال سکه ۳۰ هزار تومان و نیم سکه نیز حدود ۵۰ هزار تومان حباب دارد.

بذرافشان در توصیه‌ای به مردم گفت: در سال رونق تولید بهتر است که مردم از خرید طلا‌های آب شده خودداری کنند و به ازای آن مصنوعات طلا یا سکه بخرند. متقاضیان با خرید مصنوعات طلا به تولید و اشتغالزایی کشور کمک می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد