اونس طلا2394.45
مظنه16,216,000
18 گرم3,743,400
ارزش سکه36,534,648
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد/ترامپ سه‌شنبه محاکمه می‎شود

رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‎جمهور این کشور، سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. از طرفی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از امضای بندهای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور آن را به مجلس سنا تحویل داد.

به گزارش سایت طلا ، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) قطعنامه حاوی بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور را امضا و آن را تحویل مجلس سنا کرد.

پلوسی تصریح کرد که مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۸ دسامبر به وظایف خودش عمل کرده و ترامپ را در دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره»، در ارتباط با پرونده گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین متهم شناخته و استیضاح کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هنگام امضای بندهای استیضاح ترامپ گفت: «امروز ما تاریخ‌ساز می‌شویم. هیچ‌کس مافوق قانون نیست.»

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند مجلس سنا جلسه دادگاه استیضاح را سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح «دونالد ترامپ» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید.

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرده بود.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح بود و باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت می‌گیرد؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان در اکثریت هستند.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (۶۷ نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات ۲۰۲۰ بشکنند.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد کرده است.

سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که جلسه محاکمه استیضاح ترامپ عملا 22 ژانویه (سه شنبه هفته آینده) برگزار خواهد شد.

رئیس دادگاه عالی فدرال ایالات متحده آمریکا نیز روز پنجشنبه برای ریاست جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ سوگند یاد می‌کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته، پرونده استیضاح ترامپ را با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» نهایی کردند، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که در موقعیت استیضاح قرار می‌گیرد.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند «جو بایدن» معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.

در این گفت‌‌وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد