اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نرخ فعلی ارز منطقی نیست/ دولت مراقب افزایش تقاضای آخر سال باشد

دبیر کل خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه قیمت فعلی دلار منطقی نیست، تاکید کرد: لازم است دولت برای کنترل نرخ ارز پاسخگوی تقاضاهای آخر سال باشد.

مسعود دانشمند با اشاره به تحریم های جدید امریکا و تاثیر آن بر اقتصاد، اظهار کرد: آثار تحریم‌های جدید آمریکا به همین زودی نمایان نخواهد شد و مشخص شدن نتایج آن زمان‌بر است اما از آنجا که اینستکس به نتیجه نرسیده و صادرات نفت ایران نیز با مشکل روبه شده، دولت باید در این شرایط راهکار جدی‌تری پیش بگیرد.

دانشمند اقتصاد تک محصولی را عامل آسیب‌پذیری اقتصاد ایران دانست و گفت: سالهاست که موضوع اقتصاد بدون نفت مطرح شده اما هیچ دولتی به آن توجه نمی‌کند، اما نکته اینجاست که نفت کالای آسیب‌پذیری است و حالا که این کالای ما تحت فشار تحریم‌ها قرار گرفته، طبیعی است که اقتصاد کشور نیز از این وضعیت متاثر شود.

این فعال اقتصادی پیشنهاد کرد: راهکار موجود این است که دولت به جای اتکاء به صادرات تک محصولی و نفتی، تمرکز خود را بر رونق تولید داخلی بگذارد و حتی در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های شدید نیز می‌توانیم به جای افزایش فروش نفت به توسعه درآمد‌های حاصل از صادرات غیرنفتی و رونق تولید داخل فکر کنیم.

دبیر کل خانه اقتصاد ایران با اشاره به روند فعلی نرخ ارز بیان کرد: آینده قیمت ارز به سیاستی که دولت در پیش می‌گیرد بستگی دارد؛ از آنجا که دولت بزرگترین عرضه کننده ارز در بازار است باید سازوکاری در پیش بگیرد که بتواند ارزهایی که در خارج از کشور دارد را به کمک بازار بیاورد و نرخ را کنترل کند چراکه عرضه مناسب با تقاضا اصلی‌ترین راه کنترل قیمت ارز است.

دانشمند نرخ فعلی ارز را غیر منطقی دانست و تاکید کرد: طبق تجربه، تقاضا برای ارز در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد و این رشد تقاضا منجر به افزایش نرخ ارز خواهد شد، بنابراین دولت باید مراقب تقاضاهای آینده باشد و امکانات مناسبی برای کنترل قیمت ارز بسیج کند تا افزایش تقاضا منجر به افزایش نرخ نشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد