اونس طلا2210.8
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هشدار ظریف به انگلیس و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه عنوان کرد: تروئیکای اروپا می‌تواند برجام را حفظ کند، ولی نه با جلب رضایت قلدر و اعمال فشار بر ایران، در عوض، اروپا باید این شجاعت را داشته باشد که به تعهداتش عمل کند.

به گزارش سایت طلا ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ‌پی اقدامات و اظهارات نا به جای اخیر مقامات انگلیسی و بیانیه سه کشور اروپایی در صفحه توئیترش نوشت:

۱) اشتباه دیپلماتیک؟ انگلستان در حال تقلید رفتار ایالات متحده است و کورکورانه با ماجراجویی تروریستی او همدستی می‌کند. آخرین بار که انگلستان توسط ایالات متحده به مسیر بدنامی کشیده شد، جنگ عراق بود. مسئله چگونه حل و فصل می‌شود؟ یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرید و طبق دستور دادگاه، بدهی خود به ایرانیان را بپردازید.

۲) طی بیست ماه، سه کشور اروپایی عضو برجام - با پیروی از سیاست انگلستان در جلب رضایت ایالات متحده- به دیکته‌های آمریکا تن داده است. این کار هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و هرگز نخواهد داشت. تروئیکای اروپا می‌تواند برجام را حفظ کند ولی نه با جلب رضایت قلدر و اعمال فشار بر ایران که به برجام پایبند بوده است. در عوض، اروپا باید شجاعت این را داشته باشد که به تعهدات خود عمل کند.

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه ۲۲ دی ماه در بیانیه‌ای خواستار پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای شدند.

در این بیانیه که توسط دفتر رئیس جمهور فرانسه منتشر شده، آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم تا تمامی اقدامات ناسازگار با توافق را بازگردانده و به پایبندی کامل (به برجام) بازگردد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم تا از اقدام خشونت‌آمیز یا اشاعه خودداری کرده و آماده تعامل با ایران درباره این دستورالعمل بوده تا ثبات در منطقه حفظ شود.»

از سوی دیگر دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی در پارلمان این کشور ایران را به اعمال تحریم ها تهدید کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد