اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معجزه میوه‌ها و سبزیجات بنفش برای سلامتی/گیاهی که به پوست شما درخشش طبیعی می‌بخشد

معمولا میوه‌ها و سبزیجاتی که رنگ بنفش دارند می‌توانند تاثیر بیماری‌های خطرناک بر بدن را کاهش دهند.از طرفی گیاه نعناع سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است و می‌توان برای پاکسازی و نگهداری از پوست صورت از آن استفاده کرد.

به گزارش سایت طلا ، معمولا گیاهان یا سبزیجات رنگی، رنگشان را از بافت‌های خود می‌گیرند تا بتوانند در برابر حشرات و سایر موجودات در امان بمانند. هرچند کار اصلی این رنگدانه‌ها محافظت کردن از سبزیجات در برابر پرنده‌ها و حشرات است، اما فواید بسیار زیادی هم برای سلامت افراد دارند.

رنگدانه‌ای که بیشتر از همه با آن آشنا هستید، کلروفیل است که باعث رنگ سبز در گیاهان می‌شود. اما گیاهانی که حاوی صد‌ها رنگدانه دیگر هستند همگی فیتوشیمیایی‌ها نامیده می‌شوند که این نوع رنگدانه‌ها فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی دارند. خوراکی‌های خوش‌رنگ نه تنها سرشار از فیبر‌ها و آنتوسیانین‌ها، فلاوونوئید‌های مفید برای قلب هستند، بلکه می‌توانند ریسک های بیماری قلبی را هم کاهش دهند.

معمولا میوه‌های بنفش رنگ می‌توانند اثرات مضر آهن را کاهش دهند. در صورتی که آهن به شکل نادرست وارد سیستم گوارشی بدن شود می‌تواند به سلول‌ها آسیب وارد کند. رنگدانه این میوه‌ها زمانی مفید خواهند بود که با ترکیبات دیگر در بدن مخلوط شده و واکنش دهند. اگر این مواد رنگی مقدار آهنشان کم باشد می‌توانند اثرات سمی روی بافت‌های بدن بگذارند. زیرا ترکیبی به نام پلی‌فنول که در میوه‌های بنفش وجود دارد می‌تواند با آهن واکنش داده و اثرات منفی این مواد را در بدن از بین ببرد. البته چای سبز هم دارای این ترکیبات است که می‌تواند اثرات خوبی بر بدن بگذارد.

چغندر

رنگ چغندر اثر مثبتی بر سلامت بدن می گذارد. چغندرها، سرشار از ویتامین‌های آ، ث، ب ۶ و همچنین منبع عالی فولات، فیبر، زکسانتین، لوتئین و انواع مواد مغذی تقویت کننده سلامتی هستند. یکی از مواد مغذی موجود در چغندر، به نام بتائین، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. چغندر می‌تواند به کنترل فشار خون و تاخیر در زوال عقل هم کمک کند. همچنین برای کمک به افزایش سرعت ریکاوری بعد از ورزش مفید بوده و به افزایش عملکرد در طول ورزش کمک می‌کند. در حقیقت مصرف این سبزی بنفش، برای سلامتی فوق العاده است.


اگر نمی‌دانید که چگونه باید چغندر را بخورید، آن‌ها را خرد کرده و با اضافه کردن کمی روغن زیتون آن‌ها را بپزید. این کار باعث می‌شود تا قند موجود در چغندر به صورت کارامل درآمده و مزه آن عالی شود.

بلوبری

این میوه‌های کوچک بنفش مایل به آبی، سرشار از آنتی اکسیدانهایی بنام آنتوسیانین هستند، اما این تنها ماده مغذی موجود در آنها نیست. بلوبری آنتی اکسیدان‌های دیگری هم مانند کرستین و کامپفرول دارد که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. همچنین سرشار از چند ویتامین و ماده معدنی مانند آهن، کلسیم، روی و ویتامین‌های کا و ث است. همچنین این میوه از نظر فوایدی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، آلزایمر و چاقی مفید است.

شاتوت

شاتوت یک میوه رنگی بسیار خوشمزه‌ای است که طرفدار زیادی دارد. فواید آن تا حدودی مشابه با بلوبری است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های مشابه موارد یافت شده در میوه و سبزیجات بنفش دیگر است. اما ویتامین ث، فیبر، لوتئین، زکسانتین، پتاسیم و منیزیم زیادی هم دارد. شاتوت کمک کننده خوبی برای خنثی سازی رادیکالهای آزاد است و مانع رشد سریع سرطان‌هایی مانند: ریه، سینه، روده بزرگ و پروستات می‌شود. همچنین به حفظ سلامت مغز بسیار کمک می‌کند. طعم شاتوت به تنهایی فوق العاده است. البته می‌توانید این میوه را با اسموتی ها، سالاد‌ها یا حتی دسر‌ها صرف کنید.

کلم بنفش

وقتی کلم بنفش را می‌پزید، جذب آنتوسیانین آن برای بدن آسانتر خواهد بود. اما زمانی که کلم بنفش را به شکل ترشی مصرف می‌کنید، پروبیوتیک‌های طبیعی موجود در آن را نیز جذب خواهید کرد که به سلامتی روده کمک می‌کند. پروبیوتیک‌ها باکتری‌هایی هستند که در مبارزه با میکروب‌ها و جذب مواد مغذی، هضم غذا و حتی کنترل استرس به بدن کمک می‌کنند.

انگور

آنتوسیانین موجود در انگور از قرمز تا سیاه خواهد بود. این دانه‌های آبدار به خاطر داشتن رسوراترول مشهور هستند. رسوراترول نیز یک ماده مغذی است که می‌تواند از سلول‌ها در مقابل آسیب‌های مختلف محافظت کند. رسوراترول آنتی اکسیدانی است که در گروهی از گیاهان به نام پولی فنول وجود دارد که به مبارزه با سرطان، جلوگیری از بیماریهای قلبی کمک می‌کند.

پس تمام افراد باید حتما میوه ها و سبزیجات رنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

به گزارش سایت طلا ، به گفته متخصصان و دست اندرکاران بهداشت و سلامت جامعه، پدیده آلودگی هوا بر دستگاه‌های داخلی بدن همچون دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی و همچنین اندام‌های خارجی مانند چشم و پوست که به طور مستقیم در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، اثرات مخربی دارد.

بهتر است برای جلوگیری از ماندن ذرات آلودگی هوا روی پوست استفاده از ماسک ها را جدی گرفت. جالب است بدانید که ماسک نعناع یکی از بهترین انواع ماسک ها برای شفاف شدن پوست، بالا بردن گردش خون، زنده کردن سلول های پوستی مرده است اما اگر افراد با مصرف این گیاه خوش عطر و خوش بو، دچار حساسیت پوستی یا تغییر رنگ در پوست خود می شوند به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنند.

گیاه نعناع به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بودنش، نقش بسیار موثری در تسکین درد، درمان نفخ، جلوگیری از سرطان دستگاه گوارش و بیماری های پوستی دارد. استفاده از برگ نعناع یکی از موثرترین راهکارها برای حل مشکلات سلامتی بدن، پاکسازی، نگهداری پوست صورت، درخشان شدن و سفید شدن پوست و دفع مواد زائد است.

تاثیر ماسک نعناع برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌

استفاده از ماسک نعناع برای تمامی افراد توصیه می شود چرا که قدرت لایه برداری و پاکسازی ماسک نعناع تا حدی بالاست که می تواند کمک زیادی به روشن شدن، نرم کردن، صاف شدن پوست، افزایش طروات و شادابی در پوست صورت شود. این ماسک همچنین باعث کاهش التهاب پوست و قرمزی ناشی از جوش و آکنه و خشک شدن سریع جوش‌ها می‌شود.

چند ماسک بسیار ساده‌ که می‌توان با نعناع درست کرد!

- ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ تازه نعناع به خوبی له کنید و در چند قطره آب بی‌اندازید. آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. بعد صورت را با آب خنک شسته و با حوله خشک کنید.

- برگ‌های نعناع را بکوبید و له کنید. خمیری که بدست می‌آید را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. روزی دو بار تا وقتی تاثیر آن را مشاهده کنید تکرار کنید. اگر نعناع ندارید، می‌توانید یک پنبه را به یک تا دو قطره عرق نعناع آغشته کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید.

شما می‌توانید ۱۰ عدد برگ تازه نعناع را به خوبی له و با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید تا ماسک آماده شود. این ماسک را روی تمام پوست و یا فقط روی بخش‌های جوش دار و لک شده پوست بزنید و سی دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب، صورت را بشویید. هر دو روز یک بار (یک روز در میان) از این ماسک استفاده کنید.

همچنین با استفاده از این ماسک نعناع می‌توان از سیاهی دور چشم رهایی پیدا کرد که برای این منظور بهتر است، سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد