اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آینده بازار طلا تحت تاثیر بحران آمریکا و ایران

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که تنش های ژئوپلیتیک بین ایران و آمریکا تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از عربین بیزینس، تحلیلگران بین المللی پیش بینی می کنند که تشدید تنش ها بین آمریکا و ایران می تواند قیمت هر اونس طلا را به زودی تا سطح 1600 دلار افزایش دهد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای نخست 2020 میلادی با بیش از 50 دلار افزایش به مرز 1580 دلار رسید که این رقم از سال 2013 بی سابقه بوده است.

جمیل احمد استراتژیست ارشد FXTM در این باره گفت: تا زمانی که تهدیدات از سوی دو طرف ادامه داشته باشد، احتمال افزایش قیمت طلا تا سطح 1600 دلاری وجود دارد و این احتمال بیشتر خواهد شد. سرمایه گذاران برای بدترین سناریو هم آماده شده اند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر هیچ محدودیتی را در خصوص برنامه غنی سازی اورانیوم در نظر نخواهد گرفت. پارلمان عراق نیز به طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور رای مثبت داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه به نمایندگان آمریکایی گفته است که آماده حمله به ایران است اگر تهران بخواهد به اهداف آمریکا حمله کند.

Karim Merchant رئیس موسسه Pure Gold Jewellers در این باره گفت: بی ثباتی کنونی به این معناست که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا فراهم شده است. معتقدم که تنش های فعلی آمریکا و ایران توجهات را از جنگ تجاری آمریکا و چین منحرف کرده است.

وی افزود: 15 ژانویه دونالد ترامپ قصد امضای توافق تجاری با چین بر سر تعرفه ها را دارد و این قرارداد احتمالا با استقبال اقتصاد جهانی روبرو خواهد شد. اگر تنش ها در خاورمیانه مهار شود، قیمت طلا احتمالا تثبیت خواهد شد ولی در غیر این صورت این احتمال هست که قیمت طلا به سطح رکوردهای 2011 برسد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد