اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوده فراهانی: گران شدن کالاها بعد عید صحت ندارد، مردم بیش از این قدرت خرید ندارند

رئیس اتاق اصناف تهران تشکیل میادین میوه‌ و‌ تره‌بار را در استانها لازم و به‌نفع مردم دانست و گفت:‌ افزایش قیمت‌ها بعد از عید شایعه است، زیرا مردم قدرت خرید ندارند.

قاسم نوده‌فراهانی ، درخصوص شایعات گرانی برخی کالاها پس از عید نوروز اظهار داشت:‌ اینها شایعاتی است که وجود دارد، ولی قرار نیست گرانی رخ دهد، زیرا مردم قدرت خرید ندارند و فروشندگان که طبیعتاً به‌دنبال مشتری هستند حاضرند کالاها را با قیمت کمتری هم بفروشند.

وی با بیان اینکه شرایط به نحوی است که فروشندگان به‌دنبال مشتری هستند، گفت: هیچ کاسبی دوست ندارد کالایش روی دستش بماند، زیرا این به‌منزله کاهش سود است، بنابراین زمانی گرانی رخ می‌دهد که قدرت خرید وجود داشته باشد.

* تأکید به صنوف برای اجرای قانون درج قیمت کالا

رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص پویش درج قیمت روی کالا خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که این کار قانون است و باید رعایت شود، از زمان شروع پویش نیز این موضوع پیگیری و تأکید شده است که هر صنفی در هر نقطه از کشور باید اقدام به درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور کند.

نوده‌فراهانی با تأکید بر اینکه همه صنوف سود مشخصی دارند و خرید‌شان بر مبنای فاکتور است، تصریح کرد:‌ بر همین اساس سود مشخص شده‌ای برای صنوف وجود دارد که اگر این رقم بیش از رقم مشخص شده باشد قطعاً با آنها برخورد خواهد شد و نتیجه آن نیز پرونده‌هایی است که در تعزیرات وجود دارد.

وی درخصوص کاهش یا افزایش تخلف عدم درج قیمت کالا، پس از شروع این پویش گفت: به‌دلیل اینکه مدت کمی از شروع این پویش می‌گذرد نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد و نیازمند گذشت زمان بیشتری هستیم.

*راه‌اندازی میادین میوه‌وتره بار به نفع مردم

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص راه اندازی میادین میوه و تره بار در استانها نیز اظهار داشت: نکته مهم در این خصوص نفع مردم و کمک به آنهاست، همانطور که در تهران میادین میوه و تره‌بار اقدام به فروش محصولات مختلف می‌کنند و علاوه بر اینکه شاید قیمت‌ها اندکی ارزان‌تر باشد، مردم می‌توانند مطمئن باشند که قیمت‌ها با نرخ مصوب توزیع و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شاید نتوان در شهرستان‌های کوچک این میادین را راه‌اندازی کرد، ولی در استانها این کار قابلیت اجرایی شدن دارد و همان‌طور که در تهران می‌توانیم تأثیر آن را در فروش میوه و سیفی‌جات ببینیم، قطعاً در استانها نیز این کار لازم و به نفع مردم خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد