اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت این فلز زودتر از طلا به 2000 دلار می رسد

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بانکهای مرکزی جهان همچنان به خرید طلا طی سال 2020 ادامه خواهند داد.

به گزارش کیتکو نیوز، بانکهای مرکزی جهان در دو سال اخیر از خریداران بزرگ طلا بوده اند و تحلیلگران معتقدند که این روند طی سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش آلیستار هیوئیت مدیر بخش اطلاعات بازار شورای جهانی طلا در این باره گفت: بانکهای مرکزی جهان تا پایان اکتبر امسال بیش از 562 تن خرید طلا داشته اند. این رقم در سال 2018 میلادی به 656 تن رسیده و به نظر می رسد میزان خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان به بالاترین سطح خود از 1967 میلادی رسیده است.

وی در ادامه افزود: خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان امسال به طور استثنایی بالا بوده است و پیش بینی می کنیم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

بانک گلدمن ساکس آمریکا پیش بینی کرده است که بانکهای مرکزی جهان امسال بیش از 650 تن طلا خریداری خواهند کرد و بانک استاندارد چارترد نیز این رقم را 525 تن برآورد کرده است.

هیوئیت در این باره تاکید کرد: برای یک بانک مرکزی ، طلا یک دارایی جذاب به شمار می رود چرا که هم امن و مطمئن است هم قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد و هم دربلند مدت سود خوبی می دهد.

وی افزود: تشدید تنش های سیاسی عامل مهمی برای افزایش خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان بوده است چرا که آنها به دنبال کاهش ریسک سرمایه گذاری هستند.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که بسیاری از بانکهای مرکزی جهان به دنبال کاهش وابستگی به دلار آمریکا هستند. این مساله پس از تحریمهای آمریکا علیه روسیه تشدید شده است.

تا سال 2017 میلادی بخش مهمی از خرید طلا توسط بانکهای مرکزی روسیه ترکیه و قزاقستان انجام می شد ولی طی سال های 2018 و 2019 برخی بانکهای مرکزی اقدام به خرید طلا کرده اند که چندین سال بود هیچ گونه خریدی نداشته اند.

بزرگترین خریداران طلا در 10 ماه نخست 2019 میلادی به ترتیب عبارتند از : ترکیه با 144.8 تن روسیه با 139 تن لهستان با 100 تن و چین با 95.8 تن.

قزاقستان هند قطر اکوادور صربستان بریتانیا آرژانتین کلمبیا قرقیزستان مغولستان بلاروس مصر موریتانی آلبانی اوکراین و یونان نیز در این مدت طلا خریداری کرده اند.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد