اونس طلا2394.45
مظنه15,976,000
18 گرم3,688,000
ارزش سکه35,993,928
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

آنالیز بازارها در اولین هفته زمستان/ پیش بینی نرخ طلا، ارز و بازار سرمایه با آغاز سال نو

در اولین هفته از دی ماه امسال، همه بازارهای مالی صعودی ظاهر شدند. فلزات طلایی در اولین هفته دی ماه بیشترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.بازار طلا، ارز و بورس در اولین هفته دی ۹۸، با ثبات نسبی همراه بوده است به گونه‌ای که در آغار هفته شاهد افزایش جزئی در بازار بوده ایم که در اواسط هفته به ثبات و آرامش رسید و در روز‌های پایانی هفته کاری به کاهش اندکی رسید.

به گزارش سایت طلا ، اولین هفته دی ۹۸ بازار با روندی آرام و نوسان‌های جزئی همراه بود.

نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی از مواردی است که در تحولات بازار بی تا ثیر نبود، به طوری که بازار ارز در ابتدای این هفته با افزایش نرخ ارزها نسبت به هفته گذشته مواجه بود، اما این روند پایدار نبود و در روز یکشنبه نرخ اسعار مسافرتی شروع به کاهش کرد و در رو‌زهای بعدی این کاهش قیمت در دلار و یورو دیده نشد.

این نوسانات و یا بهتر است بگوئیم تحولات در آخرین روز هفته کم تر دیده می شد. با توجه به اینکه بازار ارز یک از تاثیر گذارترین عوامل بر نرخ طلاست. در بازار طلا بنابر نظرسنجی بلومبرگ از معامله گران طلا و تحلیلگران، برای سه هفته پی در پی، رشد صعودی پیش بینی می شود.

بازارهای مالی بازدهی مثبت را به ثبت رساندند.

به سایت طلا ، در اولین هفته از دی ماه امسال، همه بازارهای مالی صعودی ظاهر شدند و با تغییر قیمت بیش از یک درصدی همراه شدند.

در بین بازارها، سکه بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

بازار سهام که هفته گذشته با رشد سه درصدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری نیز طبق پیش بینی های صورت گرفته، روندی صعودی به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، توانست ۳٫۰۷ درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی ۱۰ هزار و ۷۶۶ واحدی، در کانال ۳۶۱ هزار واحدی قرار بگیرد.

قیمت دلار صرافی ملی که هفته گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، در هفته جاری صعودی ظاهر شد و در نهایت با افزایش ۱۱۷ تومانی در سطح ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان در پایان هفته قرار گرفت.

در معاملات هفته جاری قیمت دلار کم نوسان ظاهر شد.

فلزات طلایی در اولین هفته دی ماه بیشترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با رشد ۳٫۰۸ درصدی از ۴۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۴۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

ثبات بازار ارز در هفته ای که گذشت

آلبرت بغزیان کارشناس اقتصاد درباره تحولات بازار ارز در هفته اول زمستان امسال گفت : با مدیریت بانک مرکزی شاهد ثبات نسبی و کنترل قیمت در بازار ارز هستیم به گونه ای که اخیرا این بازار کمتر با نوسان های شدید قیمتی مواجه شده است. با توجه به نرخی که از طرف بانک مرکزی اعلام می شود پیش بینی می کنم، بازار به سمت تعادل هدایت می شود.

او افزود: اگر واردات با نرخ آزاد انجام شود و ارز مورد نیاز در این زمینه تامین نشود افزایش نرخ ارز دور از انتظار نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد