اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل روزانه سکه امامی مورخ 2 دی 98

روز گذشته شاهد ایجاد گپ قیمتی در سکه امامی بودیم و همانطور که گفته شد قیمت نیاز به بازگشت برای پر کردن این گپ های ایجاد شده خواهد داشت از اینرو قیمت پس از رسیدن به سطح ساپورت ۴۵۹۵۰۰۰ نزول قدرتمندی داشت و به سمت سطح ۴۵۰۲۰۰۰ و پایین تر از گپ قیمتی دوم حرکت کرد. دقت داشته باشید که همچنان گپ قیمتی ایجاد شده اول در روز ۳۰ مهر همچنان وجود دارد و احتمال بازگشت قیمت تا سطح ۴۴۶۸۰۰۰ وجود خواهد داشت.


مورخ 2 دی 98

طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در سه قسمت، ۲۰ فصل و ۲۱۴ ماده تدوین و کلیات آن به تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیده است که حوزه‌های بانکداری بدون ربا، بانکداری، بانک مرکزی و بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران را در بر می‌گیرد.
طبق ماده ۳۳ این طرح، بانک مرکزی موظف است حداقل ماهی یک­بار، گزیده آمارهای اقتصادی و اطلاعات نظام بانکی را در چارچوبی که هیأت عالی تعیین می­­کند، منتشر کند.
این درحالی است که از یکسال قبل، انتشار آمارهای اقتصادی از سوی بانک مرکزی با دستور رئیس‌جمهوری ممنوع شده است؛ برهمین اساس هم بانک مرکزی اجازه انتشار شاخص‌های اقتصادی را ندارد.
درآمد بانک مرکزی و هشت بانک دولتی در سال ۹۹ حدود ۱۱۶ هزار و ۴۹۹ میلیاد تومان در نظر گرفته شده که رشد ۱۰.۲ درصدی را نسبت به سال ۹۸ نشان می دهد.
روز گذشته قیمت دلار در بازار ۴۰ تومان افزایش داشت با اینجال شاهد نزول قیمت سکه امامی در بازار بودیم. به نظر میرسد طلا و دلار مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفته اند.
روز گذشته نرخ طلا پس از رشد اولیه نزول در پیش گرفته و عقب نشینی داشت. این در حالی است که قیمت طلا وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد.
گفتنی است عده ای بر این باور هستند که قیمت دلار واقعی نبوده و تا اواخر هفته شاهد ارزان شدن نرخ دلار خواهیم بود.
روز گذشته شاهد ایجاد گپ قیمتی در سکه امامی بودیم و همانطور که گفته شد قیمت نیاز به بازگشت برای پر کردن این گپ های ایجاد شده خواهد داشت از اینرو قیمت پس از رسیدن به سطح حمایت ۴۵۹۵۰۰۰ نزول قدرتمندی داشت و به سمت سطح ۴۵۰۲۰۰۰ و پایین تر از گپ قیمتی دوم حرکت کرد.
دقت داشته باشید که همچنان گپ قیمتی ایجاد شده اول در روز ۳۰ مهر همچنان وجود دارد و احتمال بازگشت قیمت تا سطح ۴۴۶۸۰۰۰ وجود خواهد داشت.
روز گذشته اندیکاتور RSI خط روند قیمتی را شکست اما همچنان بالاتر از سطح ۵۰ بوده و این نشان از این دارد که قیمت هنوز در کانال صعودی در حال حرکت است
از سویی در تایم فریم روزانه شاهد تشکیل پرچم صعودی بر روی چارت هستیم که این میتواند نشان از صعود در دوره های پیش رو بعد از اصلاح قیمت و پر شدن گپ های ایجاد شده باشد.

  • مقاومت ۱: ۴۵۲۵۰۰۰
  • مقاومت ۲: ۴۵۶۴۰۰۰
  • مقاومت ۳: ۴۶۰۶۰۰۰
  • حمایت ۱: ۴۴۹۵۰۰۰
  • حمایت ۲: ۴۴۴۷۰۰۰
  • حمایت ۳: ۴۳۸۰۰۰۰

تحلیل سکه امامی روزانه

قیمت صرافی ملی بدون تغییر نسبت به دیروز

اخبار مهم روز:

ظریف: مقابله با تحریم‌های آمریکا نیازمند اقدام جمعی است

وزیر خارجه: رویکرد ایالات متحده در قبال تحریم‌ها نشانگر یک اعتیاد روانی و بی‌ملاحظه است - شرایطی که هیچ حد و مرزی برای آنچه که ایالات متحده ممکن است انجام دهد یا ندهد، قائل نیست.
اعتیاد آمریکا به تحریم دوستان و دشمنانش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مگر آنکه اقدامی جمعی برای مقابله با آن صورت گیرد.
توییت ظریف در شرایطی منتشر می‌شود که آمریکا اخیرا به بهانه مقابله با روسیه به تحریم کشورهای متحد خود روی آورده است.

فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دو لایحه از لوایح چهارگانه مربوط به FATF همچنان مسکوت و معلق مانده بیم آن می‌رود تا ماه‌های آینده روند معاملات بانکی ایران با جهان قطع شود.

"روسیه"برجام در شرایط حساس است: «ولادیمیر چیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا: شرایط بحرانی است. این نه تنها عقیده دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلکه موضع همه اعضای حاضر در نشست کمیسیون برجام بود. ایرانی‌ها این را واضح گفته‌اند که مگر اینکه تا اوایل ژانویه حرکت مثبتی انجام شود در غیر اینصورت گام پنج تعلیق تعهدات از سوی این کشور برداشته خواهد شد

اجرای گام پنجم کاهش تعهدات در صورت بی‌تعهدی اروپا ذیل برجام

دریابان «علی شمخانی» در گفت‌وگو با «ایران پرس»: آغازگر کاهش تعهدات برجامی در ابتدا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خروج از توافق هسته ای و پس از آن اروپا با بی توجهی به انجام تعهدات برجامی خود بود.
تعهدات دولت آمریکا در توافقنامه برجام مکتوب شد و پس از آن نیز در قطعنامه ۲۲۳۱ به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. کشورهای اروپایی عضو توافق هسته ای با عدم پایبندی به تعهدات خود در مقابل تعهدات اجرا شده توسط ایران از یک سو و عملکرد نامناسب در حوزه اقتصادی از سوی دیگر کاهش تعهدات برجامی را کلید زدند.
تهران برای حفظ و توازن تعهدات برجامی، کاهش تعهدات هسته ای صلح آمیز خود را در گام های مختلف آغاز کرد.
اگر اروپا همچنان به انجام تعهدات خود پایبند نباشد، ایران گام پنجم کاهش تعهدات برجامی خود را برخواهد داشت.
بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، در صورت پایبند نبودن طرف مقابل به تعهداتش، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد