اونس طلا2298.09
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

جنگ تجاری آمریکا و چین و آینده طلا|تحلیل تکنیکال طلا

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا نهایی شد! زمانی که گفته شد شاید توافقی در کار باشد طلا تا 1450 دلار هم ارزان شد اما الان که میگویند توافق نهایی شده طلا 1479 دلار است. چرا طلا از 1450دلار ارزان‌تر نشد؟

جنگ تجاری آمریکا و چین و آینده طلا

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا نهایی شد! زمانی که گفته شد شاید توافقی در کار باشد طلا تا 1450دلار هم ارزان شد اما الان که میگویند توافق نهایی شده طلا 1470 دلار است. چرا طلا از 1450 دلار ارزان‌تر نشد؟

جنگ تجاری آمریکا و چین اثر زیادی بر قیمت طلا داشت و آن را تا 1550دلار هم برد اما متغیرهای دیگری هم هستند. در این نوشته به 7 عامل اشاره می‌کنیم.

۱. اثرگذارترین عامل جنگ تجاری آمریکا و چین است که این روزها زمزمه توافق تجاری به گوش می‌رسد. هرچه توافق فراگیرتر باشد شرایط کسب و کارها بهتر می‌شود و طلای ارزان‌تری خواهیم داشت.

۲. در سخنرانی چند روز پیش رییس فدرال رزرو آمریکا مشخص شد که وی قصدی برای کاهش نرخ بهره ندارد. داده‌های اقتصادی آمریکا یک در میان مثبت و منفی هستند پس هم احتمال کاهش نرخ بهره وجود دارد و هم احتمال افزایش. تغییر ندادن نرخ بهره خیال بسیاری از خریداران طلا را راحت کرد.

۳. بانک مرکزی آمریکا در حال تزریق پول در اقتصاد است. تزریق پول باعث کاهش شاخص دلار و افزایش قیمت طلا می‌شود.

۴. اگر مذاکرات چین و آمریکا ادامه پیدا کند و این دو اقتصاد به ثبات در مذاکرات برسند بانک‌های مرکزی دنیا نیاز کم‌تری به ذخیره طلا برای شرایط بحرانی خواهند داشت و قیمت طلا کم می‌شود.

۵. بوریس جانسون! ظاهراً انگلیسی‌ها تصمیم خود را برای خروج از اتحادیه اروپا گرفته‌اند. همین که آن‌ها دو دل نباشند و تکلیف خود را مشخص کنند عدم اطمینان در اقتصاد جهان کم می‌شود و طلای ارزان‌تری خواهیم داشت.

۶. نرخ بهره بانک‌های مرکزی. فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را کاهش نداده اما آمریکا تنها کشور جهان نیست! کشورهای زیادی قصد کاهش نرخ بهره را دارند و اگر کشورهایی مثل آلمان، انگلستان، هند و ... چنین کاری انجام دهند باید منتظر افزایش قیمت طلا باشیم.

۷. جنگ ارزی. کشورهایی مثل چین، روسیه، هند و ... به دنبال کم کردن وابستگی خود به دلار آمریکا هستند و قصد دارند ذخایر دلار خود را کم کنند و برای این کار جایگزینی جز طلا ندارند، هرچه این کشورها مصمم‌تر باشند تقاضا و قیمت طلا را افزایش می‌دهند.

همانطور که گفته شد عوامل موثر بر طلا متنوع‌اند و در ظاهر عوامل کاهنده بیش‌تر هستند اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچنان پیش‌بینی‌های افزایشی دارند.

از نظر نموداری؛ طلا در زیر سقف کانال کوتاه‌مدت خود قرار گرفته و هر بار که به این سقف رسیده با شتاب زیاد نزولی شده اما کف کانال خود را هم نشکسته. احتمالا حبس طلا در بازه 1450 الی 1500دلار برای چندین هفته ادامه داشته باشد.

بازار طلا نسبتا کم نوسان است که این را میتوان ناشی از نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی دانست. روز گذشته این بازار همچنان به نوسان خود حول سطح EMA50 ادامه داد و حرکات قدرتمندی نداشت.
هرگونه اخباری از روابط تجاری میان چین و آمریکا میتواند منجر به نوسان در این فلز گرانبها گردد اما در حال حاضر و تا پایان سال جاری شاهد نوسانات و حرکات قدرتمندی در این بازار نخواهیم بود.
برای دوره های پیش رو انتظار ادامه نوسانات قیمت را در این بازار خواهیم داشت و قیمت به نوسان خود حول سطح EMA50 و پایین سطح رزیستنس کانال نزولی نوسان خواهد داشت.
دقت داشته باشید در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح رزیستنس کانال انتظار ادامه صعود تا سطح ۱۵۰۰ را خواهیم داشت و در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از این سطح انتظار ادامه صعود تا سطوح بالاتر و ۱۵۴۰ را خواهیم داشت.
سطح ۱۴۵۰ همچنان به عنوان یک ساپورت قوی در این بازار عمل کرده و انتظار بازگشت قیمتی از این سطح میرود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد