اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اونس جهانی طلا در سال 2020

تحلیلگران کامرز بانک آلمان بر این باورند که سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی جهان در سال 2020 میلادی موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران کامرز بانک پیش بینی می کنند که میانگین قیمت هر اونس طلا تا 3 ماه پایانی سال جدید میلادی به 1550 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش سیاست های پولی انبساطی بانکهای مرکزی جهان عامل اصلی افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند که نقره و پلاتین نیز با افزایش قیمت بیشتری نسبت به طلا روبرو خواهند شد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 14 درصد رشد داشته که این بهترین عملکرد این فلز گرانبها از سال 2010 به شمار می رود.

کامرز بانک اعلام کرد: پیش بینی ما این است که قیمت طلا تا پایان 2020 به 1550 دلار خواهد رسید. افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و رشد تقاضای فیزیکی در آسیا عامل اصلی افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود. روند صعودی قیمت طلا در شش ماه دوم 2020 سریعتر خواهد شد.

این بانک معتبر آلمانی نوشت: سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. به نظر می رسد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده بیشتر از افزایش نرخ بهره خواهد بود.

کامرز بانک پیش بینی می کند که فدرال رزرو آمریکا در سه ماه دوم 2020 نرخ بهره را کاهش خواهد داد. برآورد تحلیلگران نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا از اواسط اکتبر تاکنون هر ماه 60 میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری کرده است. بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نیز به خرید اوراق قرضه ادامه می دهند.

پیش بینی می شود این 3 بانک مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده سیاست های انبساطی پولی خود را ادامه خواهند داد.

پایین بودن نرخ بهره واقعی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز می تواند عامل مهمی برای جذب سرمایه گذاران به بازار طلا باشد.

کامرز بانک بر این باور است که کاهش ارزش دلار آمریکا در سال 2020 نیز می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ارزش دلار آمریکا اکنون بیشتر از حد واقعی آن است.

از سوی دیگر تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای هند و چین نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

پیش بینی کامرز بانک نشان می دهد قیمت نقره نیز همراه با طلا در سال 2020 با افزایش همراه می شود. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون 7 درصد رشد داشته است. میانگین قیمت هر اونس نقره تا پایان سال آینده به 18.50 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد