اونس طلا2288.85
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

رای مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ: ۲۲۵ رای موافق مقابل ۱۹۵ رای مخالف

جلسه رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح دونالد ترامپ آغاز شد.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از شبکه المیادین، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی جلسه رای‌گیری درباره آغاز محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در سنای این کشور را آغاز کرد. نانسی پلوسی گفت: «غم‌انگیز است که اقدامات بی‌پروای ترامپ استیضاح را اجتناب‌ناپذیر کرد. او چاره‌ای برای ما باقی نگذاشت.»

۲۲۵ نماینده در مقابل ۱۹۵ به استیضاح ترامپ رای موافق داده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا با پایان دادن به سازوکارها و انتقال به مرحله بررسی لایحه اتهامی برای استیضاح دونالد ترامپ رای داد.

یورو نیوز نیز گزارش داد، مجلس نمایندگان آمریکا جلسه بحث و بررسی دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرد.

انتظار می‌رود که در پایان این جلسه رای گیری در مورد طرح استیضاح انجام شود. «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز جمعه گذشته دو ماده طرح استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را تصویب کرده بود.

با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پیش بینی می‌شود که طرح استیضاح در مجلس نمایندگان به تصویب برسد.

پس از تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، محاکمه ترامپ در مجلس سنا که در کنترل جمهوری خواهان است، برگزار می‌شود.

در صورتی که طرح استیضاح در مجلس نمایندگان رای بیاورد، ترامپ به سومین رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل می‌شود که در سنا محاکمه می‌شود.

اندرو جانسون و بیل کلینتون دو رئیس‌جمهوری هستند که در مجلس سنا محاکمه شده‌اند.

در این مرحله رای دوسوم نمایندگان سنا برای برکناری رئیس جمهوری لازم است که دموکرات‌ها در این مجلس، رای لازم را برای برکناری ترامپ ندارند.

ترامپ با دو اتهام روبه‌رو است. تلاش برای وارد کردن فشار به اوکراین برای تحقیق از جو بایدن، رقیب سیاسی‌اش و کارشکنی در فعالیت کنگره، با خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح، ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد.

توضیحاتی درباره طرح استیضاح ترامپ

طرح استیضاح ترامپ با دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا در دست بررسی است و بحث‌ها در خصوص آن ادامه دارد.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح خواهد بود و در صورت تصویب، باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت خواهد گرفت؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان در اکثریت هستند.

انتظار می‌رود رای‌گیری در خصوص طرح استیضاح بامداد پنج‌شنبه صورت پذیرد؛ با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، احتمال تصویب طرح مزبور بیش از احتمال عدم تصویب آن است.

در صورتی که کار به سنا بکشد، چیزی شبیه یک دادگاه در این مجلس شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

اگر بامداد فردا مجلس نمایندگان طرح استیضاح را به تصویب برساند، احتمال می‌رود بررسی استیضاح در مجلس سنا در ماه ژانویه سال 2020 انجام پذیرد.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد کرده است.

اگر ترامپ استیضاح شود، سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که چنین چیزی برایش رخ می‌دهد. تابحال هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا با استیضاح عزل نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد