اونس طلا2379.19
مظنه16,536,000
18 گرم3,817,300
ارزش سکه37,255,608
قدیم (بهار)41,300,000
جدید (امامی)44,450,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

داشتن قلبی تپنده با خوردن سیب سبز/درد آرتروز انگشتان خود را چگونه کم کنیم؟

یک جراح استخوان و مفاصل گفت: پرهیز از فعالیت‌های سنگین و استراحت کافی در بهتر شدن درد مفاصل انگشتان دست تاثیر زیادی دارد.

ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپد و جراح استخوان و مفاصل درباره آرتروز انگشت گفت: آرتروز به معنای آسیب و فشار زیاد سطوح غضروفی مفاصل و بافت‌های بدن است.

او افزود: آرتروز می‌تواند ناشی از بیماری‌های گوناگون مانند روماتیسم مفصلی باشد؛ این نوع بیماری با درد، تورم و محدودیت انگشتان در بانوان به علت سختی و سفتی بافت انگشتان در اوایل صبح شایع‌تر است. البته درد انگشتان دست می‌تواند به علت فعالیت‌های سنگین خانه داری بروز دهد.

این متخصص ارتوپد با اشاره به مشاغل مرتبط در تشدید آرتروز انگشتان اظهار کرد: فعالیت‌های سنگین در معدن، منزل، تغییر اجسام سنگین در طول روز، ضربه و آسیب‌های مداوم به انگشتان باعث بروز بیماری آرتروز می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: کاهش فشار کاری، پرهیز از فعالیت‌های سنگین و استراحت کافی در بهتر شدن درد مفاصل و بافت‌های انگشتان دست تاثیر زیادی دارد.

این متخصص ارتوپد درباره عوامل موثر در جهت افزایش آرتروز انگشت گفت: ورزش‌های سنگین و تمرینات شدید در صورت عدم برخورداری از آمادگی جسمانی کافی می‌توانند باعث بروز درد در ناحیه دست شده و در نهایت فرد را مستعد آرتروز کند.

حسن زاده افزود: نقش تعیین کننده در مچ دست، انجام حرکات و فعالیت‌های روزانه سبک و ظریف است چراکه انجام حرکات سنگین باعث آسیب غیرقابل جبرانی به سیستم بدن خواهد شد.

این متخصص ارتوپد با اشاره به درمان آرتروز انگشتان دست اظهار کرد:آرتروز انگشتان دست توسط متخصصان جراح در حوزه ارتوپد و طب فیزیکی با استفاده از آزمایش‌های گوناگون و عکسبرداری قابل تشخیص بوده و درمان می‌شود.

حسن زاده افزود: گرم نگهداشتن مفاصل، استفاده نکردن از آب سرد و کاهش فعالیت زیاد؛ روش‌های درمانی موثری در جهت بهبود آرتروز انگشتان دست است.

نقش دارو‌ها برای کاهش درد مفاصل

این متخصص ارتوپد درباره مصرف دارو‌های گوناگون برای کاهش درد مفاصل گفت: استفاده از دارو‌هایی مانند سلبرکس، دیکلوفناک و بروفن باعث بهبود التهاب انگشتان دست می‌شود.

حسن زاده اظهار کرد: کار درمانی و تجویز دارو‌های ضد روماتیسمی باعث کاهش روند سرعت تغییر شکل انگشتان دست می‌شود و کیفیت زندگی اشخاص را بهبود می‌بخشد.

حسن زاده درباره درمان‌های خانگی برای کاهش این عارضه گفت: روش‌های خانگی و طبیعی که بر پایه علمی بیان نشده اند، هیچ تاثیری در بهبود روند درد ندارند و از این روش‌های بی پایه و بی اساس باید به شدت پرهیز کرد .

او افزود: از آنجایی که پوکی استخوان در سنین بالاتر در میان افراد میانسال رخ می‌دهد بهتر است برای پیشگیری از این کار مصرف لبنیات کم چرب غذا‌های دریایی، کلسیم یا دارو‌های مکمل، دارو‌های ضد پوکی استخوان را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهیم.

حسن زاده با اشاره به ارثی بودن درد آرتروز انگشتان دست گفت: زمینه‌های خانوادگی در بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند باعث تشدید آرتروز انگشتان شود.

داشتن قلبی تپنده با خوردن سیب سبز

یکی دیگر از فواید خوردن سیب ناشتا، آن هم سیب سبز، این است که این میوه مقدار پتاسیم بیشتری نسبت به سایر انواع سیب ها دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. البته اگر شب ها هم خورده شود می تواند خواب راحت برای فرد ایجاد کند اما حتما با فاصله زمانی با شام خورده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد