اونس طلا2154.49
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

خواص شگفت‌انگیز بادام هندی/ خوردن بامیه برای دیابتی ها واجب است/مصرف بی‌رویه کرفس چه بلایی سرتان می‌آورد؟

در این بسته دانستنی‌های پزشکی درباره فواید بادام هندی و بامیه بر سلامت بدن و اثرات ناگوار شب‌کاری خواهیم گفت.

به گزارش سایت طلا ، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

هرآنچه از پرکاری مثانه باید بدانید

اگر دفعات ادرار در طی روز بیش از ۸ بار و در طول شب بیش از ۲ بار باشد، فرد دچار بیش فعالی یا پرکاری مثانه شده است. پرکاری مثانه در زنان نسبت به مردان شایع است. بیش فعالی مثانه معمولا یک نشانه تنها نیست، بدین معنا که این بیماری اکثرا با یک عارضه جدی‌تر همراه است. تکرر بیش از حد ادرار و احساس دفع ناگهانی ادرار و بی اختیاری ادراری اورژانسی می‌تواند ناشی از پرکاری مثانه باشد. مثانه بیش فعال یک بیماری آزار دهنده‌ای است که کیفیت زندگی اجتماعی بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کمبود هورمون استروژن لایه‌های کف لگن را نازک کرده و مثانه ضعیف شده و بیش فعالی رخ می‌دهد. همچنین مردانی بیش از ۵۰ سال که درگیر بزرگی پروستات هستند نیز در معرض خطر این عارضه قرار دارند. مشکلات دیگری چون دیابت ، با تاثیراتی که روی حجم ادرار و عصب مثانه می‌گذارد، فرد را مستعد بیش فعالی مثانه می‌کند. مثانه‌های پرکار به دنبال صدمه به نخاع یا بیماری‌های سیستم عصبی مانند ام اس، تومورهای سیستم عصبی، جراحی‌ها بر روی سیستم عصبی و در برخی بیماری‌ها مانند دیابت هم دیده می‌شود.

در برخی افراد، موادغذایی کافئین‌دار، پر ادویه، اسیدی و نوشیدنی‌ها علائم را تشدید خواهد کرد، بنابراین محدودیت‌های غذایی ممکن است سبب بهبود علائم شود. تغییر سبک زندگی، انجام تمرین‌های مناسب، شیوه زندگی فعال و سالم همراه با اجتناب از نوشیدن مایعات و کنار گذاشتن سیگار و دخانیات از ابتلا به این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

بادام هندی و اثرات مفید آن

با خوردن بادام هندی پوستتان درخشندگی پیدا خواهد کرد. زیرا بادام هندی منبع مس و آنتی اکسیدان است و با خوردن آن افراد کمتر دچار بیماری های مختلفی خواهند شد. این آجیل در رشد مو بسیار مفید خواهد بود، زیرا دارای زینک است. بادام هندی به استحکام استخوان و بینایی افراد کمک خواهد کرد .


بادام هندی سرشار از لوتئین و زئاگزانتین است؛ آنتی اکسیدان‌هایی که برای حفظ سلامت چشم خیلی مهم هستند. به دلیل منیزیم موجود در این نوع بادام، برای رفع سردردهای میگرنی، توصیه می‌شود. با خوردن بادام هندی دندان های سالمی خواهید داشت. یکی از عناصر مفید بادام هندی آناکاردیک اسید است؛ این اسید می‌تواند باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی دندان می شود را نابود کند. البته بادام هندی را نباید روزانه بیشتر از ۵ عدد مصرف کرد.

عوارض کرفس

کرفس با توجه به خواص و فواید زیادی که دارد اگر بی رویه مصرف شود زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک در بدن خواهد شد. استفاده از رژیم‌های غلط کرفس، عوارضی مانند: گود رفتن زیر چشم ها، لاغر شدن صورت، بالا رفتن چربی خون، عصبی شدن، زود رنج شدن، کم شدن آب زیر پوست را در پی دارد.

استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی‌شود چرا که کرفس از سبزی‌هایی است که (اگزالات) فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می‌تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ‌تر شدن سنگ‌های اگزالاته شود. دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر ۲ ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز بوده که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آن‌ها نیز بسیار خطرناک است. افرادی که مبتلا به صرع هستند نباید کرفس مصرف کنند. افرادی که دچار اسهال هستند باید از خوردن کرفس خودداری کنند. مصرف کرفس و تخم کرفس برای زنان باردار نیز توصیه نشده است و موجب سقط جنین خواهد شد. حتی ممکن است منجر به صرع کودک شود.

خودرن بامیه برای دیابتی‌ها واجب است

فیبر موجود در بامیه خورشتی باعث بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و می تواند قند خون را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها و فیبر موجود در بامیه باعث کاهش کلسترول خون در افراد دیابتی می‌شود.

گیاه بامیه می‌تواند سطح قند خون افراد را کاهش داده و مشکلات دیابت را بهبود ببخشد. بامیه حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و با افزایش تولید انسولین در پانکراس باعث کاهش قند خون و درمان دیابت خواهد شد. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند حتی از نوشیدنی های بامیه نیز استفاده کنند. بامیه حاوی فولات است که مواد مغذی آن برای زنان باردار مفید خواهد بود. زنان در دوران بارداری می‌توانند از بامیه مصرف کنند، زیرا از سقط جنین و زایمان زودرس پیشگیری خواهد کرد. بامیه سبز حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی هم کمک خواهد کرد. علاوه بر این ویتامین C موجود در بامیه به پاکسازی ریه‌ها کمک کرده و علائم آسم و حملات آن را کاهش می‌دهد.

شب کاری چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

برخی افراد شب و روز بیدارند و کار می کنند، اما این افراد نمی دانند که بیدارماندن طولانی مدت در طول شب به سلامتی آسیب می زند. بعضی از مشاغل نیاز به بیدار ماندن در طول شب دارد، اما این تغییر الگوی خواب بایدها و نبایدهایی خو اهد داشت.

شب‌كارها معمولا در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی قرار می گیرند. شب‌ بیداری و روز خوابی سبکی از زندگی است كه موجب تخریب عصب مغز و باعث ایجاد حالت اضطراب و افسردگی خواهد شد. این حالت، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های جسمی می‌كند، بروز افسردگی نیز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال كند.

تغییر الگوی خواب، تغییر خلق، تحریك‌پذیری، عصبانیت، مشكل در تعامل با محیط، فراموشی، اختلال هوشیاری و ایجاد مشكلات جسمی مانند دردهای مبهم گوارشی و عضلانی، مشكلات هورمونی، حالت كوفتگی، سرگیجه و بروز برخی از درد‌های عصبی مانند سردرد هم با این تغییر الگوی خواب افزایش می‌یابد. از این رو شیفت‌های شب‌كاری، باید متفاوت و دوره‌‌ای باشند و فرد خواب كافی داشته باشد. برخی افراد شب‌كار به علت گرفتاری روزمره، به جای استراحت كافی در روز و تجدید قوا، بخشی از روز را هم سركار می‌روند که این كار باعث فرسودگی روانی و جسمی در آنها می‌شود.

شب‌كارها باید خواب خوبی در طول روز داشته باشند و حداقل شش تا هشت ساعت بخوابند. اتاق خوابشان پرده ضخیم داشته باشد تا نور درون اتاق نتابد. در و پنجره اتاق را ببندند و شرایط خواب مانند شب‌ باشد. بعد از بیدار شدن هم برای جلوگیری از خمودگی و حالت خواب‌آلودگی، به فعالیت لذت بخشی مثل ورزش و نگهداری از گیاهان بپردازند.

کدام غذا‌ها را بخوریم تا سرطان پوست نگیریم؟

برای محفوظ ماندن در برابر خطرات اشعه ماوراء بنفش، شما باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، اما این همه ماجرا نیست.

به گزارش سایت طلا ، اضافه کردن برخی از گزینه‌های غذایی به رژیم روزانه، علاوه بر کرم‌های ضد آفتاب، سدی در برابر ابتلا به سرطان کشنده پوست است:

فیبرها: برای در امان ماندن از سرطان پوست سهم کمی به مواد غذایی چرب (چربی‌های ناسالم) بدهید و تا جایی که می‌توانید فیبر‌های غذایی مصرف کنید. فیبر‌ها باعث می‌شوند که روده‌ها با سرعت بیشتری از شر توکسین‌های سرطان زا خلاص شوند. در این صورت این توکسین‌ها یا همان سموم بدن انباشته نمی‌شوند و نمی‌تواند مدت زمان طولانی در ارگان‌های حیاتی بدن تلنبار شوند. خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات تازه و دانه‌های کامل کمک بیشتری به پیشگیری از ملانوم (سرطان پوست) می‌کند.

چای سبز: نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف چای سبز به خصوص زمانی که به آن لیموترش اضافه کرده باشید از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌کند. افرادی که به طور مرتب چای سبز یا چای سیاه می‌نوشند یعنی روزانه حداقل دو فنجان، شانس بیشتری برای دور ماندن از سرطان پوست دارند. کلا چای سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که جلوی پیشرفت سلول‌های سرطان زا را می‌گیرد.

گوجه فرنگی ها: گوجه فرنگی محافظ شما در برابر ابتلا به سرطان پوست است و تحقیقات نشان داده لیکوپن موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که از شما در برابر اثرات مخرب UV محافظت می‌کند. البته فراموش نکنید که محصولات گوجه فرنگی از جمله رب و سس گوجه فرنگی بعلاوه کچاپ، سرطان زا هستند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف روزانه پوره گوجه فرنگی مقاومت پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. از طرف دیگر مصرف این ماده غذایی مفید میزان کلاژن را نیز بالا می‌برد.

قهوه: تحقیقات نشان داده که قهوه نه تنها باعث افزایش انرژی در طول روز می‌شود، بلکه از پوست شما نیز به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی اش محافظت می‌کند و سلول‌های پوست که در نتیجه آفتاب آسیب دیده اند را قبل از این که سرطانی شوند، از بین می‌برد. طبق نتایج به دست آمده مصرف هر فنجان قهوه احتمال ابتلا به ملانوما را کمتر می‌کند. این تحقیق نشان داده است که مصرف روزی ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز احتمال بروز این سرطان را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

فلفل: فلفل‌ها حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی به نام کپسایسین هستند. طعم تند این مواد غذایی نیز مدیون همین ترکیبات شیمیایی است. زمانی که این ترکیبات وارد سلول‌های سرطانی پوست می‌شوند شروع به از بین بردن آن‌ها می‌کنند. در واقع فلفل‌ها به خصوص انواع تند آن سلول‌های سرطان زا را به کشتن می‌دهند. برای همین اگر شما عاشق غذا‌های تند و فلفل هستید شانس بیشتری برای پیشگیری از سرطان پوست دارید. از این گذشته نتایج پژوهش‌ها نشان داده است سبزیجات دیگری مانند پیاز و بروکلی نیز به نابودی سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. اگر فلفل دوست ندارید پیاز و بروکلی میل کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد