اونس طلا2301.66
مظنه15,431,000
18 گرم3,562,200
ارزش سکه34,766,043
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ مخالفت چین و روسیه با فعال‌سازی مکانسیم ماشه

مقامات چینی و روسی در پایان نشست کمیسون مشترک برجام مخالفت خود را با فعال‌سازی مکانسیم ماشه اعلام کردند.

به گزارش سایت طلا ، دیپلمات‌های بلندپایه روسیه و چین در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین مخالف خود را با فعال‌سازی مکانیسم حل اختلافات در برجام که به مکانیسم ماشه معروف شده است، ابراز داشتند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اظهار داشت:‌«هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره اینکه آیا روسیه با فعال‌سازی مکانسیم حل اختلافات [مکانیسم ماشه] موافقت می‌کند، حرف بزنیم. اما ایران تاکنون هیچ تهدیدی مبنی بر خروج از برجام مطرح نکرده است.»

یک دیپلمات ارشد چینی حاضر در این نشست نیز به خبرنگار وال‌استریت ژورنال گفت: «چین در حال حاضر با فعال‌سازی مکانسیم ماشه علیه ایران مخالف است. اما اگر ایران گام‌های بیشتری در راستای دور شدن از برجام بردارد، ما باید قبل از تصمیم‌گیری، ببینیم که آن گام‌ها چه هستند. این گام‌ها نمی‌توانند مانع سه کشور اروپایی شوند، اما اینکه درهای مذاکره باز بماند بسیار مهم است.»

این نشست بر خلاف نشست فوق‌العاده در مرداد ماه، نشستی عادی محسوب می‌شود و دستورکار آن مربوط به تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بود.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی ایران و 1+4 این نشست را سرپرستی کردند.

نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، در شرایطی برگزار شد که یک ماه از ورود ایران به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی با انجام غنی سازی در فردو‌ می گذرد و اخیرا نیز اروپایی ها از استفاده از مکانیسم ماشه سخن گفته و تروئیکای اروپایی نامه ای درباره موشک های ایران به دبیرکل سازمان ملل نوشتند و در حالی که اولیانوف نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در وین رایزنی های دشواری را در این نشست پیش بینی کرده بود، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه و در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفته بود: این نشست در راستای جلسات دوره‌ای کمیسیون مشترک است، نکاتی که داشتیم در نامه‌ها مطرح کردیم، اروپایی‌ها هم نظرات خود را مطرح می‌کنند، فکر نمی‌کنم اتفاق جدیدی بیفتد.

آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در قالب نشست فوق العاده در سطح معاونان، ششم مرداد ماه سال جاری در وین برگزار شد. این نشست به فاصله یک ماه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در هفتم تیر ماه در وین برگزار شده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد