اونس طلا2382.37
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

پُرخاصیت بدبویی که به التیام دردتان کمک می‌کند/ روشی که مانع پوسیدگی دندان می‌شود/لاغری با مصرف یک میان وعده ساده قبل غذا/ فرمول آسان چاقی لاغرها

رماتیسم و آرتروز از جمله بیماری‌های سرد هستند که مصرف سیر به التیام درد آن‌ها کمک می‌کند.یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:خوردن یک میان وعده قبل از غذا باعث کاهش اشتها و دریافت کم موادغذایی می‌شود.

به گزارش سایت طلا ، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

درمان رماتیسم و آرتروز با سیر

از دیدگاه طب سنتی، سیر از نظر گرمی درجه ۳ است؛ یعنی گرمی خیلی زیادی دارد، به طوری که گرمی درجه ۴ منجر به سمیت محصول می‌شود. سیر برای افرادی که بیماری مرطوب و سردی بالایی دارند، بسیار مطلوب است. رماتیسم و آرتروز از جمله بیماری‌های سرد هستند که مصرف سیر به التیام درد آن‌ها کمک می‌کند، اما برای گرم مزاج‌ها و افرادی که خشکی بدنشان زیاد است، مناسب نیست.

روشی برای کاهش پوسیدگی دندان

همان طور که می‌دانید هنگام شب، بزاق کمتری نسبت به طول روز تولید می شود، به همین دلیل، دندان ها نسبت به اسیدی که از باکتری های باقی مانده در دهان تولید می شود، آسیب پذیرترند.



برخی متخصصان توصیه می‌کنند زمانی که مسواک می زنید، سعی کنید کف خمیر دندان را از دهانتان خارج کنید تا نیاز به شست وشوی زیاد نباشد چرا که با شستن دهان بعد از مسواک زدن در واقع فلوراید را بیرون می ریزید. خوب است بدانید که نشستن دهان بعد از مسواک زدن، پوسیدگی دندان را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

آجیلی که به بهبود گردش خون کمک می‌کند

بادام زمینی در طول شیردهی بسیار مفید است مگر اینکه بدن نوزاد واکنش آلرژیک به بادام زمینی نشان دهد؛ مصرف بادام زمینی به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلامت عمومی مادران شیرده را بهبود می‌بخشد و در عین حال، موجب بهبود کیفیت شیر ​​مادر می‌شود ، همچنین بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان‌هاست که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی مادر و نوزاد در حال رشد او کمک کند.

درمان عفونت گلو و دهان با سرکه سیب

سرکه سیب اولین و مهم‌ترین درمان خانگی برای عفونت گلو و دهان است، پیدا کردن سرکه سیب بسیار راحت است و در اکثر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. در طی قرن‌ها سرکه سیب در آشپزی استفاده فراوانی داشته است و این نشان دهنده خواص بسیار آن در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله، جوش‌ها و التهابات پوستی، بیماری‌های گوارشی، عفونت‌های مجاری ادراری، عفونت‌های سینوسی و حتی عفونت‌های دهان و دندان است.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی،اظهار کرد: سبزیجات موجود در سالاد بخاطر فیبر بالایی که دارد باعث سیری افراد می‌شود.

او ادامه داد:افرادی که می‌خواهند رژیم غذایی بگیرند بهتر است قبل از شروع غذای اصلی، سالاد میل کنند؛ چون این کار باعث می‌شود حجم زیادی از معده پر و فرد احساس سیری کند.

او تصریح کرد:افراد زمانی که سالاد را میل می‌کنند؛ گرسنگی شان برطرف می‌شود و هنگام شروع غذای اصلی دیگر احساس گرسنگی اولیه را ندارند. با این کار هم زودتر سیر می‌شوند و هم کالری کمتری دریافت می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد:افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند از انواع سالاد کاهو، کلم و شیرازی استفاده کنند.

او بیان کرد:افراد زمانی که می‌خواهند سالادشان را تهیه کنند؛ این نکته را به یاد داشته باشند که سالادشان کم نمک و بدون سس مایونز باشد؛ برای مزه دار کردن آن میتوانند از آب لیمو، آبغوره و کمی روغن زیتون استفاده کنند.

انوشه افزود:افرادی که دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند وزنشان بالا برود و به اصطلاح امروزی چاق شوند می‌توانند پس از مصرف غذای اصلی خود سالادشان را میل کنند.


او توصیه کرد: افرادی که می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند به هیچ عنوان سالاد را قبل و حین غذای اصلی مصرف نکنند؛ و حتما پس از صرف غذای اصلی آن را میل کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد