اونس طلا2211.94
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خوش بینی ترامپ به موفقیت مذاکرات تجاری چین و آمریکا

درحالی که مقامات چینی بر موضع خود در لغو برخی عوارض آمریکا برای رسیدن به مرحله اول قرارداد تجاری تاکید دارند رئیس جمهور آمریکا گفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا به درستی پیش می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ترامپ گفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا به درستی پیش می رود. با وجود تاکید مقامات چین بر لغو عوارض برای رسیدن به یک قرارداد موقت، ترامپ لحن خوش بینانه ای داشت. با امضای این قرارداد موقت، از شدت جنگ تجاری 17 ماهه بین دو قدرت اقتصادی بزرگ دنیا کم می شود.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران گفت مذاکرات به خوبی پیش می رود، در حالیکه وی در اوایل هفته جاری بازارهای جهان را با این اظهارات که شاید مجبور باشیم برای رسیدن به قرار داد تا پس از انتخابات 2020 صبر کنیم، نگران کرده بود.

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که مقامات چینی بر موضع خود در لغو برخی عوارض آمریکا برای رسیدن به مرحله اول قرار داد تاکید کردند.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت:« طرف چینی عقیده دارد اگر هر دو طرف خواهان رسیدن به مرحله اول قرارداد هستند، عوارض باید کاهش پیدا کند».

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت مذاکره‌کنندگان هر دو طرف در 24 ساعت گذشته گفتگوهایی با یکدیگر داشته اند و فعالانه برای رسیدن به یک قرارداد کار میکنند ولی لزومی برای تعیین یک مهلت معین برای قرارداد وجود ندارد.

انتظار می رفت مرحله اول قرارداد تجاری بین بزرگترین اقتصادهای دنیا در ماه نوامبر قبل از اجرایی شدن عوارض جدید آمریکا در پانزدهم دسامبر، تکمیل شود. این عوارض جدید 156 میلیارد دلار از واردات چین را در بر می‌گیرد.

افزایش تنش ها بر سر مسائل غیر تجاری مثل اعتراضات هنگ کنگ و رفتار پکن با اقلیت مسلمان اویغور این کشور باعث شده هیئت های تجاری هر دو طرف همچنان درگیر مذاکرات بر سر مسائل اصلی باشند.

چین هشدار داد که موضع آمریکا در برابر رفتار پکن با اویغورها در غرب چین بر همکاری های دو جانبه تاثیر می گذارد.

ولی یکی از منابع چینی گفت نیازی به نگرانی نیست چون مذاکرات تجاری متوقف نشده است. رهبران هر دو کشور در مورد رسیدن به یک قرارداد گفتگو کردند و حالا مقامات این گفتگوها را تکمیل می کنند.

گائو در هفتم نوامبر گفت چین و آمریکا باید همزمان برخی از عوارض موجود را بر کالاهای یکدیگر لغو کنند تا بتوانند به مرحله اول قرارداد تجاری برسند ولی هنوز جا برای مذاکره وجود دارد.

ترامپ و لایت هایزر، نماینده تجاری او، می‌دانند که عقب کشیدن از عوارض بدون توافق در مورد مسائل اساسی مالکیت فکری و انتقال فناوری، قرارداد خوبی برای آمریکا نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد