اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مدیر کل جدید آژانس در «آینده نسبتا نزدیک» به ایران سفر می‌کند

مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران یکی از اولویت‌های سازمان متبوع او است، گفت قصد دارد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

«رافائل گروسی» مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید او در «آینده‌ای نسبتا نزدیک» به ایران سفر می‌کند، چراکه برنامه هسته‌ای ایران «یکی از اولویت‌های» این سازمان است.

گروسی که پس از نشست فوق‌العاده شورای حکام آژانس در وین در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت رویکرد او در قبال برنامه هسته‌ای همه کشورها از جمله ایران، رویکردی «قاطع و منصفانه» است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص «چالش‌برانگیز» بودن پرونده هسته‌ای ایران و اینکه آیا در این پرونده تحت فشار قرار دارد، گفت: «قطعا سؤالات مربوط به ایران، بسیار مهم است، نمی‌دانم آن را چالش‌برانگیز بخوانیم یا چیز دیگر. فکر می‌کنم به خودی خود روشن است که این موضوعی است که ما داریم به شکلی بسیار جدی با ایران روی آن کار می‌کنیم و باید ادامه دهیم. چیزی که می‌توانم بگویم، این است که این واقعا یک اولویت است و به کار در مورد آن ادامه می‌دهیم.»

گروسی افزود: «قطعا در این خصوص گفت‌وگو خواهم کرد، چراکه فکر می‌کنم جامعه بین‌الملل به این موضوع علاقمند است و کشورهای عضو لا علاقه بسیار این موضوع را دنبال می‌کنند و می‌خواهند بدانند که اوضاع چطور پیش می‌رود و این [پرونده] چطور رسیدگی می‌شود. امیدوارم که این کار به نحوی سازنده انجام شود. به همین دلیل، تصور می‌کنم که نیاز است که توضیح دهیم که وضعیت از چه قرار است.»

او ادامه داد: «اطمینان دارم که جمهوری اسلامی هم دیدگاه‌ها و انتظارات خود درباره این روند را مطرح می‌کند. از این رو، از انجام بحث و گفت‌وگو در این رابطه، نگرانی چندانی ندارم.»

مدیر کل جدید آژانس در پاسخ به سؤالی در مورد بازرسی‌ها و معاهدات پادمانی میان آژانس و کشورهای عضو از جمله ایران، گفت: «پیش از این گفته‌ام که زمانی که بحث بازرسی‌ها و پادمان‌ها در میان باشد، من قاطع و منصف خواهم بود. قاطع و منصف. این‌ها دو اصل راهنما هستند. بازرس باید همواره قاطع باشد. بازرس، یک دوست نیست. بلکه کسی است که می‌آید تا واقعیات را روشن کند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد