اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه کاخ سفید در حمایت از آشوب در ایران

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا، کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای از آشوب‌های اخیر در کشور و اغتشاشاتی که عده‌ای با سوء استفاده از اعتراضات مردمی به پا کردند، حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه آنچه که "استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان" خوانده شده، از سوی کاخ سفید محکوم شده است.

در این بیانیه مداخله جویانه آمده است: ایالات متحده از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران پشتیبانی می‌کند. رژیم تهران به گونه‌ای تعصب‌آمیز برنامه‌های جنگ‌افزارهای هسته‌ای و موشکی را دنبال و از تروریسم پشتیبانی کرده است. به این ترتیب، این رژیم کاری کرده که یک ملت سربلند، اکنون مایه عبرت دیگران شوند.

ژست حمایت از مردم ایران درحالی از سوی مقامات آمریکایی گرفته می‌شود که این کشور خود به دلیل اعمال چند دهه تحریم‌ علیه ملت ایران، سهم بزرگی در محروم کردن مردم ایران از دست‌یابی به بازراهای جهانی در همه زمینه‌ها و به تبع آن کاهش سطح رفاه جامعه داشته است.

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه و مورگان اورتگاس، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا مواضع مشابهی اتخاذ کرده بودند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران بخوبی می دانند که اینگونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه ای نیست و اقدامات عده ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد